شکل‌‎گیری بسیج، ذات و ماهیت قرآنی دارد

شکل‌‎گیری بسیج، ذات و ماهیت قرآنی دارد


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن گمان کرده که با راهبردهای جنگ ترکیبی می‎تواند این ملت را به زانو درآورد درحالی که بنیان‎گذار جنگ ترکیبی، انقلاب اسلامی و کشورهای محور مقاومت بودند که پیش‎تر، طعم آن را به صهیونیست‎ها هم چشاندند. بنابراین خیال خام است که بتوانند با این روش‎ها، اراده این مردم را ضعیف و شخصیت ملی ما را ذلیل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‎الله علم‎الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با فرمانده سپاه امام رضا(ع) و جمعی از معاونان و فرماندهان نواحی بسیج که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت این انقلاب به برکت وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمه شده است. امروزه شاهد هستیم که بسیاری از سران کشورهای جهان در تواضع کامل با رهبر معظم انقلاب دیدار می‎کنند و این احترام و تواضع به خاطر درک عمیقی است که آن‎ها از قدرت جمهوری اسلامی پیدا کرده‎اند. 
آیت‎الله علم‎الهدی، با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل‎عمران تصریح کرد: بر مبنای الگوی عملی صریحی که قرآن کریم تبیین کرده، دستور به ایجاد بسیج مستضعفین دادند و به همه مؤمنان صدیق تعلیم داد که تضمین استمرار نهضت‎های اسلامی و ریشه‎کنی کفر در گرو تشکیل توده‎های منسجم از مؤمنانی است که همه وجود خود را برای خدا خالص کرده‎اند. امروزه هم تجلی این آیه در شجره طیبه بسیج محقق می‎شود.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در زمانی که ایران اسلامی فقط ٣۶میلیون نفر جمعیت داشت، امام(ره) تفکر بسیج ٢٠میلیونی را مطرح کردند که این امر علاوه بر اینکه نشان خداباوری بنیان‌گذار کبیر انقلاب است، سند روشنی از اهمیت و کارایی ذاتی بسیج در برهه‎های گوناگون است.
سردار غیاثی ابراز امیدواری کرد: دشمن به ‎دنبال آن است تا با یک جنگ شناختی، جای حق و باطل را در میدان عوض کند و در حالی که بی‎گناهان را به شهادت می‎رساند، مردم را در مقابل نظام قرار دهد؛ اما از این حقیقت غافل است که خون شهدا او را رسوا خواهد کرد و حق آشکار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه