یک ملت پشت تیم ملی

یوزهای ایرانی در میان بدرقه مردم عازم جام جهانی قطر شدند

یک ملت پشت تیم ملی

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از انجام آخرین جلسه تمرینی در مرکز ملی فوتبال، به هتل المپیک رفتند تا مراسم بدرقه به قطر برای حضور در مسابقات جام جهانی 2022 انجام شود.این مراسم با حضور جمعی از مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین خانواده شهیدان رسول، داوود و رضا خالقی پور برگزار شد. شاگردان کی روش از زیر قرآنی که مادر این شهیدان عزیز در دست گرفته بود عبور کردند.


​​​​​​​پیراهن تیم ملی فوتبال هم به این مادر شهید اهدا شد. مادر شهیدان خالقی‌پور در مراسم بدرقه ملی‌پوشان اظهار کرد: تک تک شما فرزندان من هستید. دلم برای تک تک شما می‌تپد. اگر اجازه بدهند دستانتان را می‌‌بوسم. زیرا همه شما فرزندان و چشم و چراغ این ملت هستید.به من قول بدهید همان‌طور که زیبا بازی می‌کنید، با اخلاق ورزشی پرچم ایران را به دنیا بشناسانید. هر خانواده کمبود دارد و همه می‌دانیم مشکلاتی هست.  اما اعضای خانواده مشکلات را در بیرون نشان نمی‌دهند. از شما می‌خواهم به عنوان یک خانواده قول بدهید هر کاری از دستتان بر می‌آید برای ایران انجام دهید. قول بدهید حرف خانوادگی در دنیا پخش نشود. این مادر شهید که پیراهن شماره 7 تیم ملی را هدیه گرفته بود، در گفت‌وگویی کوتاه خطاب به شاگردان کی‌روش گفت: من این لباس قشنگ شما که می‌خواهید با آن آبرو کسب کنید را روی کفنم می‌گذارم تا با خودم ببرم. کاروان تیم ملی فوتبال ساعت 16:30 دیروز تهران را به مقصد قطر ترک کرد.

سناریو رسانه‌های فارسی زبان، نقش بر آب شد
در کنار مسائل فنی و چالش های موجود بر سر نحوه انتخاب نفرات نهایی لیست کارلوس کیروش برخی جریان‌های حاشیه ساز نیز شایعات بی‌پایه و اساسی را درخصوص فهرست تیم ملی به راه انداختند تا پس از سناریوی نافرجام حذف تیم ملی از رقابت‌های جام جهانی یک بار دیگر تیم را در معرض حاشیه‌ای جدید قرار دهند تا شاید تمرکز از تیم ایران گرفته شود که این بار هم زیرکی کارلوس کی‌روش و اقدام سریع‌السیر وی در انتشار اسامی بازیکنان تیم ملی مانع از تشدید این فضا شد، ولی با این حال رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور که در این ایام به دفعات علیه منافع ملی اقدامات پرشماری را انجام داده بودند مشی حاشیه‌سازی و تخریب فضای تیم ملی را در دستور کار خود قرار دادند تا به این ترتیب از آب گل‌آلود ماهی‌گیری کنند.

پیرترین تیم ایران در تاریخ جام جهانی
اما جالب است بدانید تیم ملی فوتبال ایران با میانگین سنی 28/9 راهی قطر شد تا شاهد اعزام پیرترین تیم ایران در تاریخ مسابقات باشیم.پیرترین بازیکن دعوت شده به تیم ملی برای حضور در جام جهانی  وحید امیری با ۳۴ سال سن است و جوان‌ترین بازیکن حاضر در این فهرست ابوالفضل جلالی با ۲۴ سال ،۹ بازیکن ۳۰ و بالای ۳۰ سال در لیست کنونی حضور دارند که این تعداد ۳۶ درصد فهرست کارلوس کی روش را به خود اختصاص داده‌اند.ابوالفضل جلالی تنها بازیکن زیر ۲۵ سال اردوی تیم ملی به شمار می‌رود که در نوع خود منحصر به فرد است.با توجه به اینکه بازیکنان ۲۹ ساله‌ تیم ملی در دوره‌ بعدی حدود ۳۳ سال سن دارند، می‌توان این‌طور برداشت کرد که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها همراه تیم نخواهند بود. با این اوصاف ۱۵ بازیکن از ۲۶ نفر فعلی، احتمالاً آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند.25بازیکن تیم ملی روی هم ۷۲۳ سال سن دارند که میانگین آن مساوی با عدد بالای 28/92 خواهد بود.

عذرخواهی کی‌روش از خبرنگاران‌
کارلوس کی روش در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی فوتبال در تهران اظهار کرد:‌ در درجه اول اجازه بدهید عذرخواهی کنم از تک تک شما به خاطر لغو کنفرانس مطبوعاتی دیروز. قرار بود کنفرانس مطبوعاتی داشته باشیم و لیست را اعلام کنم اما مجبور شدم، کنفرانس را لغو کنم. از صمیم قلب از تک تک شما عذرخواهی می‌کنم.

دلیل دعوت از چهار دروازه بان به تیم ملی
کی‌روش گفت: پس از آخرین مشاهداتمان به‎خصوص در ترکیه، لیست 25 نفره را اعلام کردیم. همان‌طور که دیدید چهار دروازه‌بان داریم. تصمیم گرفتم چهار دروازه‌بان به جام جهانی ببریم، نه تنها به خاطر آنکه استحقاقش را دارند، بلکه می‌توانند از تمرینات ما در آنجا حمایت کنند. هشت مدافع، هفت هافبک و 6 مهاجم داریم. اعتقاد شخصی من است که این بازیکنان تعادل بهتری از بُعد در تیم به ما خواهند داد. مطمئناً از بعد شخصی کار بسیار دشواری برای من بود که چند بازیکن را از لیست کنار 
بگذارم.

شرایط را پنهان نکردم
سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه اتفاق دیروز شوکه کننده بود و اتفاقی نبود که از کارلوس کی‌روش سر بزند، عنوان کرد: من شرایط را پنهان نکردم. مطمئناً برخی مسائل و مشکلات وجود دارد ولی وظیفه ما این است که این مشکلات را حل کنیم. همیشه تلاش می‌کنم بجنگم و مشکلات را حل کنم. شما سال‌هاست من را می‌شناسید. همیشه علاقه دارم راهکاری که ایمان دارم برای تیم بهترین است، برای تیم انجام شود.

منافع تیم از منافع همه بالاتر است
کی‌روش تصریح کرد: تلاش کردم همیشه تیم را در نقطه بالاتری قرار بدهیم. مهم‌ترین مطلب این است که امروز همه اینجا هستیم و آخرین جلسه تمرینی را انجام می‌دهیم. تصمیمات من به گونه‌ای بوده است که منافع تیم از منافع همه بالاتر است.

پیام آخر
در پیام سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان که با تصویری از 25 بازیکن دعوت‌شده به تیم ملی همراه شده، آمده است: «تمام کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به رؤیا فرصت دهیم (اقتباس از جان لِنون). به‌عنوان بازیکنان حرفه‌ای نماینده تیم ملی ایران، به‌عنوان کارگران و سازندگان شادی، شادی و سربلندی، تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که متعهد به انجام بازی عالی برای هواداران ایرانی و حامیانمان باشیم. به‌سوی آینده!».

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه