حمله موشکی و انهدام مقر تجزیه‌طلب‌ها

عملیات ویژه سپاه علیه تروریست‌ها از سرگرفته شد

حمله موشکی و انهدام مقر تجزیه‌طلب‌ها

از صبح روز گذشته، موج جدیدی از حملات توپخانه‌ای و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شده است.


به گزارش قدس، در این حملات مقر حزب تروریستی دموکرات در «کوی سنجق» با موشک و همچنین مقر حزب ضدانقلاب کومله با پهپاد مورد حمله قرار گرفته است. 
یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه این عملیات را پس از هشدار‌های دوباره در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک‌ها از منطقه و تأکید بر برهم‌نخوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متأسفانه مشاهده نکردن اقدام عملی و عینی مؤثر از طرف مقابل، آغاز کرده‌اند. در همین زمینه، سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما درباره امنیت خودمان با هیچ‌کسی تعارف نداریم، گفت: از طرفی هم ما مسئول امنیت مردم خودمان هستیم و اگر عناصر تجزیه‌طلب و تروریست بخواهند با فرصت‌طلبی در محلی تجهیز شده، تمرین و طرح‌ریزی کنند و از طرف آمریکایی‌ها پشتیبانی شوند و برای اقدامات ضد امنیتی در داخل و اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی کنند؛ همان طور که در سنوات گذشته هم مطرح کردیم این را برنمی‌تابیم و این مقرها را در هر نقطه‌ای که باشند مورد هدف قرار می‌دهیم. 
وی با بیان اینکه هدف از حضور تروریست‌ها در میان جمعیت، استفاده از مردم عادی به عنوان سپر دفاعی برای خودشان است، تصریح کرد:  ما قطعاً ملاحظاتی داریم تا مردم بی‌گناه و خانواده‌ها مورد اصابت قرار نگیرند. هم اکنون نیز به همه این عزیزان اعلام می‌کنیم نمی‌دانیم در مناطقی که این افراد حضور دارند خانواده‌ای مستقر هست یا خیر. ما بالاخره برای امنیت خودمان این‌ها را هدف قرار می‌دهیم. سردار اوصانلو، فرمانده قرارگاه سیدالشهدا(ع) نیز روز گذشته تعداد عناصر نفوذی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اغتشاشات اخیر را 100 نفر عنوان کرد و گفت: این افراد عمدتاً وابسته به کومله و دموکرات بوده‌اند. 

دفع تهدیدات پیرامونی با ابتکار عمل ایرانی 
علیرضا تقوی‌نیا، کارشناس مسائل بین‌الملل در تحلیل کم‌کاری دولت عراق درزمینه ساماندهی کردهای تروریست، با بیان اینکه اگرچه دولت اقلیم اسماً متعلق به خاک عراق است اما در عمل ثابت شده نظارت‌های بغداد روی این مناطق با ضعف روبه‌رو بوده و این مسئله بیانگر نوعی تجزیه خاموش مناطق کردی از خاک عراق است. تقوی‌نیا اظهار کرد: فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور، خود از قوم کرد و عضو حزب دموکرات کردستان است که سال 2017 به دنبال تجزیه عراق از طریق همه‌پرسی بود که البته با شکست مواجه شد اما نگاه گروه‌های کردی با دیدگاه‌های او همپوشانی دارد. او ادامه داد: از دولت اقلیم نیز نباید انتظار داشت نیازهای امنیتی مرزهای ایران را برآورده سازد زیرا شخص بارزانی، خود از مدافعان تجزیه‌طلبی است، به همین خاطر فرضیه صحیح برای حل ماجرا، اقدام مبتکرانه سپاه با توسل به اصل خودیاری در مقابله با تهدیدات پیرامونی است. این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اقدامات فرانسه در حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب کرد علیه ایران اسلامی گفت: دولت‌های غربی همچنان در حال و هوای قرون گذشته هستند به همین خاطر همواره به کشورهای منطقه نگاه استعماری دارند و مواضع تهران در تحولات غرب آسیا را تهدیدی برای توسعه‌طلبی خویش می‌بینند، به همین خاطر در تکاپو هستند با موج‌سواری بر فتنه‌ها به ملت ایران ضربه بزنند. این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: تلاش فرانسه متمرکز بر تسلیم جمهوری اسلامی در برجام بود که به نتیجه نرسید. 
وی افزود: در گذشته سوریه و لبنان میدان بازی فرانسه بودند و حتی برای لبنان نیز نقشه کشیده بودند، اما ورود ایران اسلامی به بازی‌های منطقه موجب شکست فرانسوی‌ها و خروج مفتضحانه آن‌ها شد. تقوی‌نیا با بیان اینکه موضع‌گیری قاطعانه دولت ایران در مقابل توسعه‌طلبی اعضای ناتو در مسئله اوکراین نیز یکی از دلایل رفتارهای غلط فرانسه و کشورهای اروپایی در برابر تحولات ایران و حاکی از استیصال عملی آن‌هاست، تأکید کرد: شکست غرب در پروژه برجام برای به چالش کشیدن دستاوردهای ملی مانند انرژی اتمی و فناوری‌های‌ جدید موجب حرکت این دولت‌ها به سمت خروج از دایره عقلانیت شده است. 

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه