جشن سالروز ولادت حضرت عبدالعظیمj در مسکو 

جشن سالروز ولادت حضرت عبدالعظیمj در مسکو 


تا سال 1391 شیعیان مقيم مسکو مکانی مناسب و اختصاصی برای انجام مراسم عبادی و فرهنگی خود نداشتند. قدم نخست برای تأسیس «مرکز اسلامی مسکو» در همان سال برداشته شد و یک سال بعد هم ساختمان بزرگی در  منطقه «آلتوفسکی شوسه» به عنوان ساختمان مرکز اسلامی مسکو در نظر گرفته شد و بازسازی ساختمان تا سال 1394 به طول انجامید. با پایان یافتن کار بازسازی، فعاليت‌های اين مرکز روز به روز گستـــــرش يافت.
حالا چند سالی است که مرکز اسلامی مسکو با انجام مراسم دينی و فعاليت‌های فرهنگی و تبليغ و نشر معارف اسلامی يکی از مجامع فعال مذهبی روسیه به شمار می‌رود. مرکز اسلامی مسکو به منظور ياری و کمک کردن به مسلمانان مقيم روسیه به ويژه پیروان اهل بیت(ع) و هموطنان ايرانی در انجام وظايف و فعاليت‌های دينی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ايجاد فضایی مناسب برای برگزاری مراسم دينی و شعائر اسلامی، اهدافی چون تبليغ و نشر معارف اسلامی و گسترش و تعميق آموزه‌های دينی و فرهنگی برای حفظ و تقويت هويت اسلامی، پديد آوردن زمينه و عناصر انسجام ميان مسلمانان مقيم روسیه با توجه به چندفرهنگی بودن آنان، ايجاد روحيه مشارکت هر چه بيشتر ميان مسلمانان برای فعاليت‌های دينی، فرهنگی و اجتماعی و سرانجام کوشش برای معرفی هر چه بهتر اسلام به غيرمسلمانان تلاش می‌کند. برگزاری برنامه‌های متعدد مذهبی و فرهنگی، نماز جماعت روزانه، مراسم دعا و نيايش، مراسم جشن ولادت و سوگواری شهادت ائمه(ع)، آموزش و تلاوت قرآن، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ دينی و احکام، برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های علمی، فرهنگی و دينی، انتشار کتاب و جزوه، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی شبانه‌روزی و آموزش زبان فارسی و تعليمات دينی به زبان روسی از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز اسلامی است. 
دیروز «مهد» نوشت: همزمان با ایام ولادت امامزاده عظیم‌الشأن حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مراسم معنوی در حسینیه مرکز اسلامی مسکو برگزار شد. در این مراسم که با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) همراه بود، پس از قرائت آیات نورانی قرآن کریم، حاج رشادت عزیزف با اشاره به آیه ۱۰۸ سوره توبه «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوی…» درباره نقش مسجد به عنوان خانه خدا در زندگی مردم سخنرانی کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه