راه اهل بیت(ع) و پیروان آنان شهادت است

حسن رحیم‌پور ازغدی:

راه اهل بیت(ع) و پیروان آنان شهادت است

حسن رحیم‌پور ازغدی در سومین نشست «قرآن برای امروز، تبیین کاربردی آیات قرآن کریم» گفت: راه اهل بیت(ع) و پیروان مکتب آنان، شهادت است.


به گزارش آستان‌نیوز، سومین نشست «قرآن برای امروز، تبیین کاربردی آیات قرآن کریم» در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با حضور جمعی از طلاب، دانشجویان و زائران برگزار شد.
استاد حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این نشست ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از زائران در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز اظهار کرد: خط اهل بیت(ع) و پیروان مکتب آنان، شهادت است و تا قیام قیامت این خط، کور نخواهد شد، این تهدیدها در واقع یک فرصت از جهات معنوی است که به پایان نخواهد رسید. یکی از درس‌های قرآن کریم تقابل حق و باطل است که از ابتدای خلقت انسان و از ازل بود و با هابیل و قابیل شروع شد و تا ابد هم ادامه دارد. ما نباید منتظر روزی باشیم که در کره زمین فتنه، درگیری و اختلاف نباشد؛ بلکه دنیا دار امتحان است و چنین حوادثی در آن رخ خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به تبیین کاربردی آیات قرآن کریم، ادامه داد: تمام آیات قرآن کریم وجوه کاربردی دارند؛ برخی آیات کاربرد عقیدتی، اخلاقی و برخی کاربرد سیاسی دارند. ما در قرآن آیه‌ای نداریم که غیرکاربردی باشد و دیگر اینکه آیات قرآن کریم تک‌بعدی نیست و برخی چند کاربرد دارند.
رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: تمام آیات قرآن کریم نگاه توحیدی و واقع‌بینانه به هستی دارد و نخستین و مهم‌ترین اثر توحید این است که ما کل هستی را یکپارچه و منسجم ببینیم. قرآن بارها به این نکته و تفاوت شرک و توحید اشاره کرده و به صراحت در قرآن آمده است که شرک سبب می‌شود ما جهان را چندقطبی ببینیم. 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: نگاه توحیدی به دنیا سبب می‌شود که ما همه چیز را در جهان معنوی ببینیم. این نگاه به هستی و توکل به خداوند در همه امور موجب آرامش انسان می‌شود. ما باید در زندگی همه چیز از جمله رنج‌ها و سختی‌ها را معنادار ببینیم. از هر کدام از این زوایا که به زندگی بنگریم سبب می‌شود در این دنیا و در عالم معنا رنج بیهوده نبریم.
شایان ذکر است نشست «قرآن برای امروز، تبیین کاربردی آیات قرآن کریم» هر دو هفته یک بار ویژه استادن، طلاب حوزه علمیه، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به مبانی تفسیر قرآن کریم در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات‌ بیشتر می‌توانند به کانال «زندگی بر مدار قرآن» در «ایتا» مراجعه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه