اسامی برگزیدگان پویش مطالعاتی«از حسین(ع) بخوانیم» اعلام شد

اسامی برگزیدگان پویش مطالعاتی«از حسین(ع) بخوانیم» اعلام شد

پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان داد.



این پویش مطالعاتی با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های خوب، فاخر و متقن درباره امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر ‎از سوی به‌نشر برگزار شد.
در این پویش هشت کتاب به علاقه‌مندان معرفی شد که کتاب‌های «بچه‌های عاشورا»، «یک دختر بی‌گوشواره»، «گوشه ششم عاشقی» و «داعشی و عاشقی» به نویسندگی طاهره ایبد، شاهین رهنما، محمد سادات اخوی و مجید ملامحمدی برای مخاطب کودک و نوجوان در نظر گرفته شده بود. کتاب‌های «عقیله»، «مسلم بن عقیل، شهید جاوید»، «شهادت‌نامه امام حسین(ع) و شهیدان کربلا» و «قصه‌های روضه» نیز دیگر منابع متنوع این پویش، برای مخاطب بزرگسال بود. معرفی آثار عاشورایی به مخاطبان سنی مختلف از کودک تا نوجوان و بزرگسال و ارائه آثار متقن به لحاظ محتوایی و دارا بودن استانداردهای ادبی ازجمله مؤلفه‌های مورد نظر برای انتخاب آثار در این پویش مطالعاتی 
بوده است.
با توجه به اینکه در مورد واقعه عاشورا شایعات، افسانه و قصه‌های زیادی مطرح می‌شود که واقعیت ندارد، در این پویش سعی شده بود آثاری انتخاب شوند که ضمن برخورداری از استانداردهای لازم ادبی، از نظر محتوایی نیز کاملاً مستند به منابع معتبر تاریخی باشند. 
در  پایان پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» ضمن انجام قرعه‌کشی بین شرکت‌کنندگان، یک جایزه نقدی ۵ میلیون تومانی، کمک هزینه سفر به کربلای معلی و پنج جایزه نقدی یک میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا شد که علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از اسامی برگزیدگان این پویش مطالعاتی به کانال‌های اطلاع‌رسانی به‌نشر در پیام‌رسان‌های ایتا، تلگرام و بله به آدرس behnashr@ مراجعه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه