آغاز مطالعات اولیه قطار تندرو تهران-‌مشهد

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز مطالعات اولیه قطار تندرو تهران-‌مشهد

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌اندازی قطار تندرو تهران- مشهد با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان برای تسریع رسیدگی به این پروژه از آغاز مطالعات این پروژه و مکان‌یابی برای ساخت شهرک فرودگاهی خبر داد.


به گزارش تسنیم، رستم قاسمی در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس و مدیران شهری مشهد اظهار کرد: در سفری که چند ماه پیش با معاونان وزارتخانه به مشهد داشتیم در جریان بسیاری از مشکلات در سطح استان قرار گرفتیم.
وی با اشاره به دیدار با رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان برای تسریع رسیدگی به موضوع قطار تندرو تهران- مشهد گفت: موضوع ایجاد این خط ریلی جدید بررسی و بنا شد تا در مدت دو ماه آینده گزارش مطالعات اولیه آن ارائه شود.
قاسمی با اشاره به پروژه شهرک فرودگاهی به عنوان دومین پروژه سطح ملی در مشهد مقدس گفت: مطالعات اولیه و مکان‌یابی برای ساخت شهرک فرودگاهی مشهد صورت گرفته و در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضع جاده‌های کشور توضیح داد: 220 هزار کیلومتر جاده در سراسر کشور داریم اما در 10 سال گذشته اعتباری برای نگهداری از جاده‌های کشور در بودجه وزارت راه و شهرسازی دیده نشده است.
قاسمی با تأیید صحبت رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص ایرادهای مسیرهای زمینی منتهی به شهر مشهد عنوان کرد: با توجه به درخواست کمیسیون عمران مجلس، مسئولان استانی و مردم شریف مشهد موضوع راه‌های مواصلاتی به خراسان رضوی و شهر مشهد به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع حمل و نقل هوایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان پروازهای ورودی و خروجی شهر مشهد کم نیست اما کافی نیز به نظر نمی‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی می‌تواند تحول عظیمی در حمل و نقل کشور ایجاد کند گفت: امروز سیستم حمل و نقل ریلی به دلیل عمر طولانی ناوگان از سرعت پایینی برخوردار است که نوسازی آن باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 400هزار کامیون حمل بار در کشور مشغول فعالیت است گفت: از این میزان 160 هزار کامیون عمر بالای 30 سال دارد که سالانه سوخت مازاد قابل توجهی را استفاده می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه