توطئه دشمنان برای مقابله با نقش مؤثر ایران در منطقه است

امام جمعه موقت مشهد:

توطئه دشمنان برای مقابله با نقش مؤثر ایران در منطقه است

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به نقش مؤثر و بازدارنده ایران و موازنه قدرت و ثباتی که کشور ما در منطقه به وجود آورده است گفت: چنین شرایطی موجب شده است دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران و مردمش استفاده کنند.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به حمله تروریستی داعش در حرم شاهچراغ و کشته و زخمی شدن جمعی از مردم، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی اضافه کرد: کسی که با مسلسل به افراد بی‌گناه حمله می‌کند، فقط زبان زور می‌تواند او را نابود کند و از بین ببرد.
خطیب جمعه مشهد گفت: در مقابل برخی که فقط با زبان زور با دیگران مقابله می‌کنند جز با زبان زور نمی‌توان مقابله کرد.
حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به رزمایش سه روزه سپاه با شعار «ایران مقتدر» افزود: ایران در منطقه به عنوان یک کشور مهم و باثبات، موفق شده است همه نقشه‌های دشمنان را با شکست روبه‌رو کند. کسی نباید توقع داشته باشد بدون داشتن زور و ابزار و تجهیزات مورد نیاز بتوان از استقلال و آزادی برخوردار بود و بدانید اگر زور نداشتیم، آمریکا به ایران حمله می‌کرد.
به اعتقاد وی در مقابل داعشی‌ها و تکفیری‌ها فقط می‌توان با راهبرد سردار سلیمانی و سپاه قدس از ایران عزیز به عنوان حرم، دفاع عزتمندانه کرد.
خطیب جمعه مشهد با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد معترضان را نوجوانان و جوانان تشکیل داده‌اند که دشمن با سوءاستفاده از احساسات و هیجانات آنان سوار موج اغتشاشات شده است. از این رو دشمن بعد از اینکه متوجه شد نوجوانان و جوانان در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ۲۶ هزار شهید نقش ویژه‌ای داشتند، در اتاق‌های فکر خود به دنبال سوءاستفاده از این ظرفیت کشور رفت.
ایشان با اشاره به مناسبت ۱۳ آبان‌ ماه و روز دانش‌آموز گفت: در دفاع مقدس، نوجوان ۱۳ ساله؛ حسین فهمیده خودش را برای دفاع از کشور زیر تانک انداخت و با این اقدام خود به الگوی جوانان ایران و منطقه تبدیل شد.
به گفته وی، جوانان لبنان با الگوگیری از شهید فهمیده بعد از اینکه اسرائیل، لبنان را اشغال کرد، با عملیات شهادت‌طلبانه، بیش از ۴۰۰صهیونیست را کشتند که همین اقدام به شکست اسرائیل و فرار آنان از لبنان ختم شد.
خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به این وضعیت به مسئولان آموزش و پرورش توصیه کرد برای بازگشت و توبه نوجوانان فریب‌خورده برنامه‌ریزی کنند و مطمئن باشند همین نوجوانان و جوانان تبدیل به بمب و انرژی فراوان علیه آمریکا و دشمنان ایران خواهند شد.
حجت‌الاسلام فرزانه افزود: آمریکا باز هم اشتباه کرد و همه خواهند دید که ملت ایران با یک حرکت مؤمنانه این توطئه‌های خبیثانه را از بین خواهد برد.
وی تأکید کرد: این اغتشاشات و اعتراض‌ها با آتش‌زدن چند سطل آشغال و یا شهید کردن تعدادی نیروی بسیجی و انتظامی نمی‌تواند مانع الگو شدن حکومت مستقل ایران شود.

سرمایه‌گذاری دشمن برای فریب دانش‌آموزان
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه گفت: حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز بار دیگر چهره واقعی استکبار را به نمایش گذاشت که این حادثه نشان می‌دهد مردم باید نسبت به اهداف شوم آن‌ها بیشتر آگاه شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری اظهار کرد: این حادثه ریشه در ترورهایی دارد که دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند و برای تضعیف ارزش‌های اسلامی و خدشه در وحدت کشور به کار می‌گیرند.
وی با اشاره به تجمع حامیان اغتشاشگران در برلین گفت: افرادی که برای حمایت از هنجارشکنی و اغتشاش در برلین تجمع کرده بودند، تجزیه‌طلبانی بودند که هدفی جز دودستگی در کشور و اختلاف بین مردم ندارند.
وی با تأکید بر اینکه جوانان، فریب رسانه‌های معاند را نخورند، بیان کرد: کسانی که این روزها از هنجارشکنان حمایت می‌کنند، دشمنانی هستند که در ابتدای انقلاب، ۷۲ تن از مسئولان کشور را کشتند و بارها کشور را در جنگ عراق مورد حملات شیمیایی قرار دادند و حتی در حادثه شاهچراغ به کودکان نیز رحم نکردند.
حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: جوانان باید بدانند دشمنان ما ظالمانی هستند که همواره مردم را با تحریم‌های اقتصادی و دارویی تحت فشار قرار می‌دهند. امام جمعه بجنورد با بیان اینکه دانش‌آموزان امانت‌هایی هستند که معلمان باید در تربیت آن‌ها هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: معلمان و استادان باید دانش‌آموزان را با ارزش‌های اسلامی آشنا کنند و نگذارند آن‌ها فریب دسیسه‌های دشمن را بخورند.
وی اضافه کرد: دشمن در جنگ شناختی خود می‌خواهد دانش‌آموزان را به خیابان‌ها بکشاند و آن‌ها را نسبت به ارزش‌های دینی بدبین کند.

ضرورت تبیین فرهنگ توحیدی 
امام جمعه موقت بیرجند نیز دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: باید فرهنگ ناب توحیدی و باطن فرهنگ پوچ مادی غرب برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود تا بتوانیم در مقابل دروغ سازی‌های دشمن  و سیاه‌نمایی با اظهارنظر درست بایستیم.
حجت‌الاسلام محمد مختاری، با قدردانی از بسیج، نیروی انتظامی و قوه قضائیه گفت: با وقوع حادثه تروریستی شیراز باید با قدرت و صلابت و با حمایت مردم به صحنه آمده و ریشه فتنه را قطع کنند و اجازه ندهند مادران عزادار فرزندانشان شوند.
وی با بیان اینکه امروز حجت بر همگان تمام شد و باید بر فتنه‌گران و سردمداران آنان بتازند، گفت: ما از نیروهای نظامی و انتظامی می‌خواهیم اجازه فتنه و هتک حرمت به مقدسات را ندهند. 
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: با یاری مردم انقلابی ایران اسلامی این فتنه را به کابوسی برای دشمنان تبدیل خواهیم کرد و انتقام شهدای حرم احمد بن موسی(ع) را خواهیم گرفت.
امام جمعه موقت بیرجند از افرادی که با جهالت برای جنایات داعش فضاسازی می‌کنند خواست از این مسیر غلط برگشته و توبه کنند.
مختاری با بیان اینکه امروز جنگ اصلی، جنگ رسانه بوده و دشمن با غول رسانه‌ای که در اختیار دارد پیوسته دروغ‌پراکنی و واقعیت‌ها را تحریف می‌کند، ادامه داد: رژیم پهلوی، نوکر انگلیس و آمریکا بود و از نظر پیشرفت و اقتصاد بیشتر مردم گرفتار و از حداقل‌ها محروم‌ بوده و فساد سیستماتیک حاکم بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه