ضرورت نگاه ویژه به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی

خراسان رضوی

ضرورت نگاه ویژه به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اتخاذ نگاه ویژه به طرح تفصیلی شهر مشهد و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی ضروری است.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا رضایی در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر، مشهد را متعلق به همه مردم و جهان اسلام دانست و گفت: راه‌های منتهی به مشهد از جمله راه شاهرود، قطار مشهد- تهران و خطوط هوایی به لحاظ کمی و کیفی وضعیت مناسبی ندارند و باید زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی به این شهر اعم از ریلی، هوایی و زمینی توسعه یابد تا پاسخگوی نیاز زائران باشد.
وی افزود: اتخاذ نگاه ویژه به طرح تفصیلی شهر مشهد و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی ضروری است تا بتوان دست‌کم زائرسراهای ارزانقیمت برای زائران فراهم کرد، از سوی دیگر حمل و نقل درون شهری مشهد اعم از اتوبوس، قطار شهری و تاکسی نیاز به تقویت دارد که این موضوعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد.
ارجایی، شهردار مشهد هم در این نشست با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات مشهد، نیازمند عزم ملی است، گفت: این شهر با جمعیت ثابت سه و نیم میلیون نفری و حضور همیشگی زائران در سال یک شهر تمام‌وقت، پویا و با ارائه خدمات شبانه‌روزی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه