سوریان راهش را از دبیر جدا کرد

با کناره‌گیری ناگهانی

سوریان راهش را از دبیر جدا کرد

خبر دیسکالیفه شدن غلامی به دلیل تزریق سرم حین برگزاری مسابقات جهانی آزاد زیر 23 سال  جهان شوک بزرگی به جامعه کشتی وارد کرد؛ چرا که در صورت موفقیت غلامی شانس ایران برای رسیدن به عنوان قهرمانی افزایش می یافت، اما با خروج وی از چرخه مسابقات با تصمیم تیم برگزاری این رقابت‌ها، عملا ًشانس مدال از این کشتی گیر جوان گرفته شد تا ایران از دستیابی به مدال احتمالی این کشتی‌گیر محروم شود.


پس از این اتفاق علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی واکنش بسیار تندی از خود بروز داد و با حمله مستقیم به این کشتی‌گیر مدعی شد او همه را فریب داده و اظهار داشت این کشتی‌گیر را به مدت دو سال از حضور در رقابت های داخلی و خارجی محروم خواهم کرد تا متوجه شود نباید با این بچه بازی با سرنوشت یک تیم بازی کند.
همزمان با این اتفاق کارشناسان ادبیات دبیر را خارج از عرف دانستند و مدعی شدند وی برای اینکه نگاه مخالفان را تغییر دهد این بهانه را آورده، در حالی که کشتی گیر ملی پوش در این سطح می‌داند به هیچ عنوان نباید بدون نظر کادر فنی تیم ملی حرکتی را انجام دهد. یکی از افرادی که به تندی در برابر اظهارات دبیر واکنش نشان داد، مراد محمدی مربی کشتی بود که در این خصوص گفت: برخی کشتی‌گیران مدعی قهرمانی در بزرگسالان هستند.به هر کس بگوییم کشتی‌گیر سرم زده و مقصر است به ما می‌خندند! پزشک و کشتی‌گیر بدون اجازه سرمربی آب نمی‌خورند.در فدراسیون باب شده که همیشه کشتی‌گیر مقصر است! مگر در کشتی ایران قحط‌‌ الرجال مربی داریم.
با این مصاحبه سایر منتقدان نیز لب به انتقاد از نحوه برخورد دبیر باز کردند و مدعی شدند این اتفاق بدون شک با هماهنگی کادر فنی صورت گرفته و بازیکن به تنهایی قادر نیست این کار را انجام دهد، در شرایطی که همه نگاه‌ها معطوف به این ماجرا بود، خبر کناره‌گیری حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی شوک دیگری به خانواده کشتی وارد کرد. استعفای سوریان هرچند غیر منتظره صورت گرفت، اما برخی مدعی شدند وی به دلیل اختلاف سلیقه جدی با سیاست‌های علیرضا دبیر این تصمیم را گرفته است.
حمید سوریان در واکنش به این تصمیم گفت: از مدت‌ها پیش چنین تصمیمی داشتم، ولی با توجه به ترافیک مسابقات این موضوع را عنوان نکردم، الان که مسابقات جهانی و اسپانیا به پایان رسیده، تصمیم گرفتم آن را مطرح کنم.
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این پرسش که آیا کدورت و دلخوری دارد؛ اظهار کرد: نه به هیچ عنوان. به دلیل موضوعات شخصی چنین تصمیمی گرفتم. همان‌طور که گفتم منتظر بودم شرایط آرام شود و این موضوع را اعلام کنم و فکر می‌کنم وقت آن رسیده است.
سوریان در پاسخ به این پرسش که آیا استعفایش مورد موافقت دبیر قرار گرفته یا خیر، عنوان کرد: من از طرف خودم استعفا را اعلام کردم و دیگر کارمند فدراسیون نیستم.
هرچند سوریان با انجام این مصاحبه تلاش کرد فضای ابهام برانگیز موجود در سیستم مدیریت فدراسیون کشتی را قدری تلطیف کند، اما به نظر می‎رسد در روزهای پیش رو فدراسیون کشتی یکی از کانون‌های پر خبر ورزشی خواهد بود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه