دلسوزی برای وطن یا وطن‌فروشی؟

اهداف هشتگ‌بازان خارج‌نشین به سردمداری منافقین از کمپین تحریم ایران

دلسوزی برای وطن یا وطن‌فروشی؟

بخشی از واکنش‌های خارج کشور به اتفاقات اخیر، به ایرانی‌هایی مربوط می‌شود که بنا به دلایل مختلفی وطن خود را ترک کرده و خارج‌نشین شده‌اند و از طرف‌های غربی خواسته‌اند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع، مذاکرات هسته‌ای را متوقف، سفیران ایران در کشورهای خارجی را اخراج و برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فشارها را بیشتر کنند.


پشت پرده درخواست تحریم ایران
اینکه دغدغه یک ایرانی خارج‌نشین تلاش برای تحریم هموطن خود در داخل و توسل به بیگانه برای تحت‌فشار قرار دادن او باشد، جای سؤال و تعجب دارد. در تجمع ایرانیان در برلین که برای القای گسترده و پرجمعیت بودن آن از شهرهای مختلف و حتی خارج از آلمان افرادی را گرد هم جمع کرده بودند، نه‌فقط هیچ خواسته‌ای موافق با مطالبات مردم در داخل ایران نداشته، بلکه خواسته‌های متناقض با این مطالبات مانند حمایت از هم‌جنس‌گرایان و نمایش آن به‌عنوان یک مطالبه اولویتی، قطع مذاکرات و تشدید تحریم‌ها، حمل پرچم تجزیه‌طلبانه، متهم کردن ایران به کشتار مردم اوکراین و... را مطرح کرده‌اند.

شکست در خارج و  سودای بازگشت به ایران
داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی طی اظهاراتی در نقد تجمع اخیر برلین با اشاره به اینکه «کارل ماکس» می‌گوید «کارگران و زحمتکشان جهان متحد شوید شما چیزی ندارید از دست بدهید جز زنجیرهایتان‌» توضیح می‌دهد: «تصور نکنید در تجمع برلین مردم به خاطر مسائل داخلی ایران جمع شدند، این‌ها همان توده‌های ورشکسته‌ای هستند که به عشق خوشبختی به آمریکا و اروپا رفتند و به آن نرسیدند و اکنون فرصت مغتنمی است برای بازگشت. به قول شاعر که می‌گوید بیا ای سوته دل گرد هم آییم که حال سوته دل، دل سوته داند، آن‌هابه خاطر وضعیتی که دارند دل‌چرکین‌اند و می‌گویند شاید با تغییر نظام بتوانیم به کشور خود بازگردیم و بتوانیم باخت سنگین زندگی‌مان را جبران کنیم».

حامد اسماعیلیون کیست و چه می‌خواهد؟
حامد اسماعیلیون که به ادعای خود دلسوز مردم ایران شده و همین تجمع برلین هم با فراخوان او برگزارشده، در واقع چه دغدغه‌ای را دنبال می‌کند؟ به چه کسانی وصل است و از چه کسانی دستور می‌گیرد؟ علی علیزاده، فعال سیاسی و تحلیلگر مسائل بین‌الملل از ارتباطات «کاوه شهروز» یکی از اطرافیان حامد اسماعیلیون با لابی صهیونیستی در کانادا و همچنین گروهک منافقین پرده برداشته و می‌گوید: «من سال‌هاست کاوه شهروز را می‌شناسم؛ او خیال کرده اکنون‌ که آب سربالا می‌رود، می‌تواند به میدان اعتراضات بیاید و با تاریخ‌شویی، خود را به‌عنوان سخنگوی تظاهرات‌های آزادی‌بخش معرفی کند. او سال 2019 در روزنامه نشنال پست کانادا گفته است ما باید با اعمال تحریم، فشار را بر ایرانی‌ها بیشتر کنیم؛ او با بزرگ‌ترین لابیگر رژیم صهیونیستی و همچنین لابیگران گروهک منافقین در کانادا رابطه داشته است. استاد حامد شهروز کیست؟ حامد اسماعیلیون که نویسنده پتیشن‌هایش در شورای عالی مقاومت (گروهک منافقین) حامد شهروز بوده است».رویکرد کمپین تحریم و تجمع برلین حتی صدای ایرانیان نزدیک به دولت آمریکا را هم درآورده است. رضا نصری، تحلیلگر فارن پالیسی نوشته است: «چطور می‌گویند هدفشان جنگ نیست وقتی مطالباتشان همه هموارکننده راه جنگ است؟ قطع مذاکرات یعنی بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت؛ اخراج سفرا یعنی از بین بردن مکانیسم‌های کاهش تنش؛ سرکوب منتقدان به بهانه خونشویی یعنی حذف صداهای معتدل؛ اتهام کشتن مردم اوکراین یعنی تبدیل ایران به هدف نظامی!».

فروش وطن به پول‌های آمریکایی - سعودی
به‌راستی خارج‌نشینان دور از وطن از درخواست برای تحریم ملت، سرزمین و وطن خود چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ آیا وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی در کشور برای بسیاری از آن‌ها که از طریق دارایی‌های خود در ایران ارتزاق می‌کنند، مسئله‌ساز نخواهد بود؟ آن‌ها بازیچه دست کدام دشمن شده‌اند که حتی راه خود را از چاه تشخیص نمی‌دهند و درک درستی از منافع شخصی خود هم ندارند؟ یا شاید به مشتی دلار آمریکایی و ریال سعودی، وطن و هموطن خود را فروخته و می‌خواهند از «نمد آزادی زن ایرانی» برای خود «ردای زندگی» بسازند و با «جان مرد ایرانی» در کف خیابان‌های تهران «میهن غربی خود» را آباد کنند. کسی چه می‌داند، شاید او در بلاد غربت نتوانسته کار نان و آبداری را برای خود پیدا کند و از اینکه مجبور است با کار زیاد در مکان‌هایی که موردپسند و سازگار با شخصیتش نیست، زندگی حداقلی را داشته باشد. شاید هم خشمگین بوده و با هشتگ تحریم می‌خواهد خشم خود را بر سر ملت ایران خالی کند یا اینکه امیدوار است با براندازی نظام و استقرار حکومتی جدید به وطن بازگشته و خود را به‌عنوان نخبه مملکت به آن حکومت قالب کند وگرنه آیا هیچ فرد نخبه که خیر، هیچ آدم عاقلی دوست دارد کشور، وطن، هموطن و منافع ملی‌اش تحریم شود و ورزشکار، کارگر، کارمند و زن و مرد ایرانی که داعیه دلسوزی‌اش را دارد، با درد‌ و رنج مواجه شوند؟! تحریم ایران نه‌فقط خیانت به وطن بوده و مایه آزادی وزندگی برای زن و مرد ایرانی نیست که حتی آبی را هم برای خود هشتگ‌بازان خارج‌نشین گرم نخواهد کرد و به‌واقع که نقش برآب می‌زنند.

خبرنگار: جواد فراهانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه