تأکید استاندار بر ضرورت رابطه حوزه و دانشگاه

تأکید استاندار بر ضرورت رابطه حوزه و دانشگاه

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش پررنگ حوزه‌های علمیه در ایجاد آرامش معنوی در جامعه، گفت: مدرسه علمیه بجنورد افتتاح شد اما باید حوزه‌های علمیه بیشتر تقویت شوند.


به گزارش مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در آیین افتتاح و بهره‌برداری مدرسه علمیه امام خامنه‌ای در بجنورد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه مسئول تقویت انسان‌های معنوی و لایق هستند، ازاین‌رو برقراری ارتباط قوی دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه امری ضروری است زیرا موجبات آرامش بشریت را فراهم می‌کند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تنها راه نجات و رهایی بشر، فرا گرفتن علوم دینی است، گفت: در مقابل راهبرد انتخاب شده دشمنان، باید همیشه آمادگی کافی داشته باشیم و این آمادگی در فرا گرفتن علوم قرآنی و دینی است.
وی افزود: سفر رهبرمعظم انقلاب به استان برکات بسیاری در ابعاد مختلف داشته اما افتتاح حوزه علمیه امام خامنه‌ای که یک مکان مهم برای تبیین راهبردهای مهم دشمنان و سپر دفاعی در مقابل دشمنان است را باید به فال نیک گرفت، زیرا از این طریق تمام هجمه‌های وارد شده به فرزندان خود را می‌توان خنثی کرد.
حسین‌نژاد مجهز بودن به علوم دینی و قرآنی را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که به سپر دفاعی علم و معرفت قرآنی و دینی مجهز بودند آثار ماندگاری از خود به جای گذاشته‌اند و حوزه‌های علمیه به خوبی می‌توانند این نقش را زنده و احیا کنند.
استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رسیدن به آرامش در حوزه معارف قرآنی است، بیان کرد: امروزه کشورهایی همچون آمریکا به فهم بازگشت به معنویت رسیده‌اند زیرا آرامش تنها در توجه به معنویت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه