اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای همکاری با شهر‌های ترکیه

اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای همکاری با شهر‌های ترکیه

شهردار مشهد گفت: مشهد آمادگی همکاری تجاری و فرهنگی با شهر‌های بزرگ ترکیه را دارد.


به گزارش پایگاه خبری شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در دیدار با فاتح توپچو، سرکنسول ترکیه در مشهد اظهار کرد: امیدوارم در مدت اقامتتان، بتوانید سطح همکاری ایران و مشهد را با کشورتان ارتقا دهید، زیرا ایران و ترکیه دارای فرهنگ بسیار قدیمی هستند و مردم دو کشور ارتباطات تاریخی و علاقه زیادی به یکدیگر دارند. از سوی دیگر بسیاری از مردم ایران به زبان ترکی صحبت می‌کنند و این قرابت زیادی ایجاد کرده است.
ارجائی بیان کرد: سه پیشنهاد را مطرح می‌کنیم و در صورت صلاحدید می‌توانید روی این پیشنهاد‌ها تأمل و بررسی کنید تا در دیدار‌های آتی بتوانیم گفت‌وگو‌های دقیق‌تری در این زمینه‌ها داشته باشیم. محور نخست، توسعه گردشگری بین دو کشور است؛ سالیانه تعداد زیادی گردشگر ایرانی و ترک بین این دو کشور رفت‌وآمد می‌کنند که امیدواریم بتوانیم این فضا را گسترش دهیم تا گردشگران بیشتری به مشهد مشرف شوند.
وی تصریح کرد: پیشنهاد دوم، همکاری در عرصه‌های اقتصادی به‌ویژه در زمینه مسکن و ساختمان است. مشهد شهر خوبی برای سرمایه‌گذاری است و ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.
شهردار مشهد پیشنهاد سوم را توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد و گفت: پیشینه فرهنگی دو کشور ایجاب می‌کند روابط فرهنگی بیشتری داشته باشیم. هفته‌های فرهنگی مشترک بین ایران و ترکیه می‌تواند مناسبات خوبی بین این دو کشور باشد.
 سرکنسول ترکیه نیز اظهار کرد: اگر بتوانیم مراسم فرهنگی مشترکی بین شهرداری مشهد و شهرداری شهرهای کشورمان برگزار کنیم موجب ارتقای روابط بین دو کشور می‌شود.
فاتح توپچو افزود: ترکیه و ایران دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و ما به‌عنوان شهروندان دو کشور علاقه‌مندیم روی روابط آنان تأثیر مثبتی داشته باشیم‌.
سرکنسول ترکیه در مشهد افزود: امیدواریم به‌زودی بتوانیم ضمن داشتن پیشنهاد‌های ملموس، با یکدیگر صحبت کنیم و حمایت شما را به همراه داشته باشیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه