نبود وسیله حمل و نقل عمومی در محور گناباد- بیرجند

خراسان جنوبی

نبود وسیله حمل و نقل عمومی در محور گناباد- بیرجند

نبود اتوبوس، مهم‌ترین مشکل دانشجویان گنابادی است که بیشتر در شهر دانشگاهی بیرجند درس می‌خوانند و همین امر سبب شده تا سختی راه، شرایط را برای آن‌ها دشوار کند و بی‌انگیزه شوند.


این روزها شهرهای دانشگاهی، میزبان خیل عظیمی از دانشجویان هستند؛ اما در برخی نقاط از جمله گناباد زیرساخت‌های لازم ایجاد نشده و یا در دوران کرونا کاهش یافته است.
حیدری؛ یکی از دانشجویان گنابادی که در بیرجند تحصیل می‌کند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: به دلیل شرایط کاری و خانوادگی باید در این مسیر رفت و آمد کنم؛ ولی گناباد با اینکه تعداد زیادی دانشجو در بیرجند دارد، اتوبوسی برای این مسیر در نظر نگرفته است.
وی ادامه داد: دانشجویان و کارمندان زیادی در بیرجند فعالیت دارند؛ اما چند سال است که اتوبوسی در این مسیر نداریم و مجبوریم از اتوبوس‌های بین راهی استفاده کنیم.
رضایی یکی دیگر از دانشجویان گنابادی نیز اظهار کرد: در سال‌های گذشته یک دستگاه اتوبوس قدیمی در مسیر گناباد به بیرجند بود که آن هم چند سالی است تعطیل شده و چند وقت دیگر که زمستان آغاز شود باید در باران و سرما کنار جاده با ماشین‌های عبوری خود را به دانشگاه برسانیم.
وی ادامه داد: این داستان، تنها مربوط به گناباد نیست و از سمت بیرجند نیز همیشه باید با اتوبوس‌های زاهدان یا دیگر شهرها خود را به گناباد برسانیم.
مصطفوی؛ دبیر اتحادیه اتوبوسرانی گناباد هم اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی که در کشور حاکم بود، تعدادی از اتوبوس‌داران اقدام به فروش اتوبوس‌های خود کردند که در حال حاضر حدود 18 اتوبوس فعال داریم و در دو مسیر گناباد به مشهد و گناباد به تهران فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: سال‌های گذشته در مسیر بیرجند یک دستگاه اتوبوس داشتیم که به دلیل قدیمی بودن و صرفه اقتصادی نداشتن، تعطیل شد؛ ولی با این وجود یک دستگاه مینی‌بوس برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: مشکل این مسیر، یک طرفه بودن آن است. به این معنی که از مسیر گناباد به بیرجند ظرفیت تکمیل می‌شود؛ ولی در برگشت به دلیل اتمام کار و یا عجله، مسافران از اتوبوس‌های دیگر استفاده می‌کنند و مینی‌بوس خالی به گناباد برمی‌گردد که این موضوع صرفه اقتصادی برای مالک ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه