یکدلی و یکرنگی در کوچه پسکوچه‌های سراب

یکدلی و یکرنگی در کوچه پسکوچه‌های سراب

اهالی روستای سراب سفلی در شهرستان درمیان بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های مذهبی زندگی همدلانه‌ای دارند و یاری‌رسان همدیگرند.


روستای سراب سفلی در شهرستان درمیان ۵۰۰ سال قدمت حضور عرب و عجم را درکنارهم دارد. اهالی روستا از ابتدا با وحدت کنار هم زندگی می‌کردند حتی با وحدت در یک مسجد هم نماز می‌خواندند.
پیرزن ۸۵ ساله این روستا می‌گوید: از قدیم که بچه بودم به یاد می‌آورم برای ما تفاوت مذهب ملاک نبوده و همه مانند خواهر و برادر باهم رفتار می‌کردیم.
جوان اهل تسننی هم می‌گوید: در برنامه‌ها و مراسم‌ها از قبیل تاسوعا و عاشورا در کنار هم هستیم و در برپایی مراسم به همدیگر کمک می‌کنیم. در این روستا چهار شهید داریم که سه شهید اهل تسنن و یک شهید شیعه است.
در این روستا تفاوت‌های مذهبی مانعی برای تشکیل زندگی نبوده و نیست.
زنی ۶۵ ساله می‌گوید: شوهرم اهل تسنن است و خودم شیعه هستم، اما ۵۰‌سال است که بدون مشکل و با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنیم. در این روستا ۱۰۰خانوار زندگی می‌کنند که ۲۰ خانوار شیعه و ۸۰ خانوار اهل تسنن‌اند.
دختر جوانی هم گفت: من شیعه هستم و همسایه‌مان اهل تسنن است، ولی در کار‌ها به‌خصوص اکنون که فصل زرشک است وحدت خوبی در روستا دیده می‌شود.
او ادامه داد: همسایه‌ها به یاری هم می‌روند یک روز همه باهم زرشک‌های یک باغ را می‌چینیم و روز بعد زرشک‌های باغ نفر دیگر را برداشت می‌کنیم.
اهالی این روستا ثابت کردند که امت رسول‌الله‌اند و کتابشان قرآنی است که بیش از ۵۰ آیه برای حفظ وحدت و دوری از تفرقه دارد و نتیجه این وحدت آبادی و پیشرفت روستا را به دنبال دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه