بیمارستان‌های خصوصی به کارگران خدمات نمی‌دهند

بیمارستان‌های خصوصی به کارگران خدمات نمی‌دهند

قزوین  

نماینده کارگران در شورای عالی کار از سنگ‌اندازی بیمارستان‌های خصوصی برای خدمات ندادن به کارگران خبر داد و گفت: بیمارستان‌های خصوصی به کارگران زیر پوشش تأمین اجتماعی خدمات نمی‌دهند.


آیت اسدی در گفت‌وگو با  تسنیم با بیان اینکه تشکل‌های کارگری خواستار رصد و پیگیری فعل و ترک فعل برخی مدیران ارشد در حوزه کارگری هستند، اظهار کرد: باید این رصد صورت بگیرد تا جلو بی‌قانونی‌ها گرفته شود؛ چون امروز مدیر کلی داریم که رأی دیوان عدالت اداری را قبول ندارد و نسبت به اجرای آن تمکین نمی‌کند.
وی اضافه کرد: برای نمونه در کمیسیون‌ کارگری استان قزوین مصوب کردیم شهرداری‌ها بر پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری نظارت کافی داشته باشند؛ اما متأسفانه در این حوزه نه نظارتی است و نه برخوردی با خاطیان می‌شود و امروز بسیاری از کارگران پیمانکاری از دریافت دیرهنگام حقوق و مزایا شکایت دارند و بسیاری از حقوق آن‌ها لحاظ نمی‌شود.
اسدی با ذکر اینکه تشکیل هیئت‌های 
حل اختلاف کارگری بزرگ‌ترین امید کارگران برای احقاق حقوق از دست رفته آن‌هاست، گفت: یکی از اشکالات این هیئت‌ها این است که نماینده‌ای از دادگستری و دستگاه قضایی در آن حضور ندارد که همین حضور نداشتن موجب می‌شود تصمیمات این هیئت‌ها از پشتوانه حقوقی و کارشناسی لازم برخوردار نباشد.
وی ادامه داد: به همین خاطر یکی از مطالبات مهم کارگران در سطح کشور حضور نمایندگان دادستان‌ها در جلسات هیئت‌های حل اختلاف کارگری و همچنین نشست‌های کمیسیون امنیت کارگری است. همچنین در حوزه کمیسیون امنیت کارگری باید نمایندگان جامعه کارگری حق رأی قانونی داشته باشند تا بتوانند خواسته‌های کارگران را در مصوبات اعمال کنند.
عضو شورای عالی کار در بخش دیگری از این گفت‌وگو از سنگ‌اندازی بیمارستان‌های خصوصی برای خدمات ندادن به کارگران خبر داد و گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که بیمارستان‌های خصوصی با این بهانه که معوقات خود را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت نکرده‌اند، به کارگرانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی‌اند، خدمات بهداشتی و درمانی نمی‌دهند. اسدی افزود: با توجه به سطح اختیارات محدود استانداران از وزیر بهداشت و رئیس جمهور می‌خواهیم به موضوع ارائه ندادن خدمات بیمارستان‌های خصوصی به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی ورود کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه