تکمیل شبکه فاضلاب زابل اعتبار نیاز دارد

تکمیل شبکه فاضلاب زابل اعتبار نیاز دارد

سیستان و بلوچستان    

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان شاخص بهره‌مندی شهر زابل از خدمات فاضلاب را ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت: تکمیل تأسیسات فاضلاب شهر زابل به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 


علیرضا قاسمی در بازدید از طرح اصلاح شبکه فاضلاب زابل که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور و نماینده مردم زابل در مجلس صورت گرفت، اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۵۰ هکتار از محدوده شهر زابل دارای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.
وی با بیان اینکه این طرح در محدوده قانونی شهر تا افق ۱۴۱۵ طراحی شده است، افزود: ریزشی بودن خاک، بالا بودن تراز آب زیرزمینی و اهمیت ایجاد بستر مناسب جهت بازچرخانی و استفاده از پساب با توجه به مشکلات تأمین آب در منطقه برای کاربری‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب زابل است. قاسمی، حجم شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده زابل را در قالب خطوط اصلی و فرعی و از اقطار ۱۵۰ الی هزار و 200 میلیمتر، ۲۴۷کیلومتر اعلام کرد ‌وگفت: شبکه فاضلاب زابل دارای ۹ ایستگاه پمپاژ است و به تصفیه‌خانه فاضلاب واقع در جنوب غرب این شهر منتقل می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه