لشکرکشی توریستی کمیته ملی المپیک

در بازی‌های همبستگی کشورهای‌اسلامی اتفاق افتاد

لشکرکشی توریستی کمیته ملی المپیک

بیست روز تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک باقی‌مانده تا رئیس جدید این مجموعه رونمایی شود.هرچند هنوز فرایند نام‌نویسی از نامزدهای متقاضی به پایان نرسیده اما گفته می‌شود به زودی رقبای جدی پست ریاست این کمیته برای نام‌نویسی در انتخابات راهی سئول شمالی خواهند شد.


همزمانی این ثبت‌نام‌ها با برگزاری بازی‌های همبستگی کشورهای‌اسلامی حواشی جدیدی به وجود آورد. حضور دسته جمعی اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در قونیه با وجود اینکه برخی از آن‌ها در حال حاضر هیچ مسئولیتی در بدنه مدیریتی ورزش ندارند، سبب شد منتقدان به شدت از این موضوع انتقاد کنند. البته پیش از این هم حضور خانوادگی سرپرست کاروان ایران در قونیه خبرساز شده بود، با این حال مسئولان فعلی کمیته ملی المپیک که روزهای پایانی دوران مدیریت خود را سپری می‌کنند هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای ندادند تا این شائبه به وجود بیاید که آن‌ها حواسشان به معادلات مهم‌تری است که بابت این موضوع نگرانی جدی ندارند.
نکته جالب در مورد کاروان ایران در قونیه، حضور اعضای بدون فدراسیون هیئت اجرایی و پای ثابت سفرهای کمیته ملی المپیک است. مجید شایسته هم که پنجمین عضو بدون فدراسیون در هیئت اجرایی است هنوز به قونیه نرفته و این احتمال وجود دارد که تأخیر وی به خاطر ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک باشد. گفته می‌شود وی نیز خود را به جمع یارانش در قونیه می‌رساند تا این گروه پنج نفره تکمیل شود.
این اعضای هیئت اجرایی سال گذشته درست در همین روزها در المپیک توکیو حاضر بودند، البته علی دادگر در آن زمان رئیس فدراسیون تیراندازی بود. سفرهای یک نفره یا دو نفره آن‌ها با رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این سال‌ها به دفعات انجام شده، به طوری که برخی از واژه توریست‌های هیئت اجرایی برای این افراد استفاده می‌کنند. 
این موضوع یکی از انتقادهای جدی به صالحی امیری در این سال‌ها بوده و این پرسش مطرح شده که چرا در هر سفری او این افراد را با خودش می‌برد؟
در این میان منتقدان ادعا کردند تمرکز مسئولان کمیته ملی المپیک به معادلات انتخاباتی است، به همین دلیل آن‌ها بابت این موضوعات ذهن خود را درگیر نمی کنند،اما رسانه‌های منتقد همچنان با اشاره به برخی رفتارهای مشکوک به دستگاه‌های نظارتی هشدار دادند مراقب مهندسی انتخابات در کمیته ملی المپیک باشند؛ چون برخی رفتارها بسیار شائبه برانگیز است.
نکته تعمق‌برانگیز دیگر این است که با نزدیک شدن به پایان زمان نام نویسی این احتمال وجود دارد صالحی امیری برخلاف اظهارنظر قبلی خود مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات برای ثبت نام وارد عمل شود که آن‌گاه همه چیز تحت تأثیر حضور وی قرار خواهد گرفت. 
البته برخی اخبار غیررسمی حکایت از این دارد افرادی نظیر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی، کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران نیز مترصد حضور در انتخابات هستند، با این تفاوت که آن‌ها به دنبال اجماع هستند و در نهایت بناست یک نفر از این چهار نفر برای پست ریاست پیشقدم شود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه