نیاز 20میلیاردی عشایر برای خرید تانکر

نیاز 20میلیاردی عشایر برای خرید تانکر

  مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر به ۷هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان آبرسانی با ۲۸ دستگاه تانکر انجام می‌شود، گفت: ۱۸دستگاه متعلق به این اداره کل و ۱۰دستگاه اجاره‌ای است و به ۱۰ تانکر دیگر برای آبرسانی نیاز داریم.
مهدی عصمتی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: عشایر خراسان جنوبی در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی با معضلات گوناگونی ازجمله تأمین علوفه دامی و به تبع آن مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند که نیاز به توجه ویژه دولت به این قشر در مرزهای شرقی کشور است.
وی به کمبود 10 تانکر برای آبرسانی در حوزه عشایری اشاره کرد و گفت: برای خرید 10 تانکر مورد نیاز استان 20میلیارد تومان اعتبار نیاز است. مقداری از اعتبار تأمین و خرید این تعداد تانکر از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و مابقی از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده که پس از قطعی شدن هزینه تانکرها تأمین اعتبار می‌شود.
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه آبرسانی سیار تمام بدهی‌های سازمان عشایری استان با پیگیری‌های استانداری پرداخت شده است.
وی کمبود علوفه را از دیگر مشکلات جامعه عشایری خراسان جنوبی ذکر کرد و افزود: سال گذشته 42هزار و 500 تن علوفه بین عشایر استان توزیع شد که از این مقدار 33هزار تن یارانه‌ای و 9هزار و 500 تن به‌صورت آزاد با قیمت مناسب بوده است.
با این حال سهمیه نهاده‌های دامی یارانه‌ای پاسخگوی نیاز عشایر و دامداران نیست و براساس هر رأس دام 3 کیلو نهاده دامی توزیع می‌شود.
برپایه قانون ابلاغی، عشایر دارای دامدارکارت برای دریافت وام تا سقف 200 میلیون تومان، تسهیلات 10درصد و یک ساله به یکی از بانک‌ها معرفی می‌شوند که میزان 
وام پرداختی براساس تعداد 
دامی است که در اختیار دارند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه