شهیدسید حمیدرضا فراشباشی‌آستانه

شهیدسید حمیدرضا فراشباشی‌آستانه

یزدی

ولادت: ۱۳۴۶
تاریخ شهادت : 13/04/1365
متولد: مشهد 
شهادت: عملیات کربلای یک
سید حمیدرضا فراشباشی در سال 1346 دیده به جهان گشود. 30 روزه بود که پدرخوانده‌اش آقای فراشباشی آستانه او را از خانواده سیدهاشم ضیایی گرفت و به فرزندی قبول کرد و شناسنامه او را به نام خود گرفت. خانواده فراشباشی با سعی و تلاش به پرورش و تربیت او همت گماشتند و در پنج سالگی او را با اصول و فروع دین اسلام و فراگیری حمد و سوره، نماز و احکام آشنا کردند.
او در سال1351 در دبیرستان دینی حسینیه مرحوم عابدزاده مشغول تحصیل شد. پس از دانش‌آموختگی سید حمیدرضا خود را برای کنکور سراسری آماده کرد و در دانشگاه امیرکبیر تهران در رشته حرارت و سیالات قبول و ترم اول را در دانشکده مهندسی آن دانشگاه مشغول به تحصیل شد. از آنجایی که به پدر و مادرش علاقه زیادی داشت به مشهد منتقل شد.
شهید حمیدرضا عشق و علاقه زیادی از خود برای رفتن به جبهه نشان می‌داد به طوری که بین سال‌های 61 تا 63 پس از تعطیلی هنرستان تمام ایام تعطیلات را در مناطق عملیاتی گذراند. پس از آن نیز همزمان با تحصیل بارها در جبهه حضور یافت و آخرین بار در تاریخ 17/02/1365 عازم جبهه شد و در عملیات کربلای یک در تیپ21 امام رضا(ع) شروع به انجام وظیفه کرد و در تاریخ 13/04/1365 به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه