گلایه از ناشناخته بودن هسته‌های فناور

گلایه از ناشناخته بودن هسته‌های فناور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: ناشناخته بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور یکی از چالش‌های موجود بوده که برخی فعالیت‌ها را با مشکل رو‌به‌رو می‌کند.
به گزارش مهر، محمدعلی ناصری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به شعار سال و جهش تولید، اظهار کرد: سال۱۳۸۲ نخستین مرکز رشد در استانداری راه‌اندازی شد و سال۱۳۹۶ پارک علم و فناوری خراسان جنوبی شروع به کار کرد.
وی با بیان اینکه در این مدت، چهار مرکز رشد در استان داشتیم ولی با وجود این، هنوز کار در این زمینه پا نگرفته، افزود: در حال حاضر در هر شرکت فناور چند دانشجو، مخترع یا افراد دارای ایده هستند که در صورت پذیرفته شدن ایده‌های آن‌ها، برای تولید حمایت می‌شوند.
ناصری با اشاره به اینکه با وجود ۲۵شرکت امور مؤسسات در پارک علم و فناوری استان، اما به لحاظ ضوابط موجود زمین برای واگذاری به آن‌ها نداریم، گفت: از ۱۷۵ شرکت مستقر در مراکز رشد فردوس، طبس، قاین و بیرجند ۴۰مورد آن‌ها شرکت دانش‌بنیانی هستند.
به گفته وی ۹ واحد فناور تجاری‌سازی در موضوعات مختلف در استان وجود دارد که با دو چالش اصلی در این زمینه مواجه‌اند.
ناصری ادامه داد: ناشناخته بودن و ابهام در رفتار دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته فناور از چالش‌های موجود است که سبب شده فعالان این عرصه در انجام فعالیت‌های خود مشکل داشته باشند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: پارک علم و فناوری کارآفرین نیست بلکه یک شتاب‌دهنده بخش خصوصی باید این کار را انجام دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه