مجتمع‌های آبرسانی نیاز به اعتبار ملی دارند

مجتمع‌های آبرسانی نیاز به اعتبار ملی دارند

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع‌های آبرسانی استان نیازمند ردیف اعتباری ملی برای تکمیل هستند.
مصطفی نخعی اظهار کرد: آب چالش جدی برای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است، بسیاری از مجتمع‌های آبرسانی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای رفع تنش آبی و قرار گرفتن در مدار بهره‌برداری هستند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان‌های سربیشه و نهبندان گفت: در دولت‌های مختلف به این مهم کمتر پرداخته شده و معادن نتوانسته‌اند در خدمت اشتغال و رفاه مردم قرار گیرند.
نخعی بر دو بانده شدن جاده بیرجند - نهبندان و ماهیرود و زابل به سمت نهبندان تأکید کرد و گفت: ارتقای وضعیت راه‌های شهرستان نقش مستقیمی بر توسعه منطقه خواهد داشت علاوه بر این، حداقل ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان مرزی نهبندان نیاز به روکش آسفالت دارد.
وی همچنین با گلایه‌مندی از هدررفت رواناب‌ها در نقاط مرزی، اظهار کرد: کنترل این رواناب‌ها ضروری است. در مناطق مرزی برای چاه‌های کشاورزی اجازه برداشت بیشتر آب به مردم نمی‌دهیم اما آن طرف مرز در کشور همسایه، همین آب را برای کشاورزی استفاده می‌کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: تکمیل پروژه فاضلاب سربیشه نیازمند نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه