سقوط موتورسواری در پیست قدرت‌نمایی!

هنجارشکنی‌ها سبب ورود دادستانی مشهد به ماجرا شد

سقوط موتورسواری در پیست قدرت‌نمایی!

در پی بروز گلایه‌های متعدد ورزشکاران از انتشار لایوهای اینستاگرامی و شاخ و شانه کشیدن‌های افراد معلوم‌الحال در پیست موتورسواری مشهد، دادستانی مشهد ضمن ورود به ماجرا از سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواست هرچه سریع‌تر درخصوص سالم‌سازی این فضا اقدام کند.


چندی پیش انتشار چندین لایو اینستاگرامی در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد، چراکه فردی که اقدام به انتشار صحبت‌های عجیب و غریب کرده بود در هیئت موتورسواری خراسان رضوی رفت‌وآمد داشت.
در این لایو فرد مذکور با شاخ و شانه کشیدن برای قهرمان‌های استانی و ورزشکاران شناخته‌شده هیئت موتورسواری خراسان رضوی موجب قهر ورزشکاران شناخته‌شده از پیست موتورسواری و مسابقات شد. 
اما عامل انتشار و تهدید موتورسواران مدال‌آور استانی دست‌بردار نبود و همچنان رویه‌ای را در پیش گرفته بود که مقام‌آوران استانی برای آرامش روحی و روانی و شرکت در مسابقات کشوری به خراسان جنوبی کوچ کرده و از آنجا در مسابقات موتورسواری انواع کلاس‌ها شرکت و برای آن استان مدال‌آوری کردند!
این حاشیه‌های دردآور موجب شد تا گلایه‌های موتورسواران، قهرمانان استانی و ملی روی میز معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی قرار بگیرد.

ماجرای کوچ قهرمانان موتورسواری استان
در این زمینه یکی از موتورسواران حرفه‌ای استان که بیش از 68 مقام کشوری و استانی در کارنامه ورزشی او دیده می‌شود، گفت: همه مشکلات در هیئت موتورسواری از چند سال پیش آغاز شد، زمانی که افرادی وارد هیئت شدند که اصلاً ورزشکار نبودند. آن‌ها با رفتاری نظیر انتشار لایو‌های تهدیدآمیز در اینستاگرام و بی‌احترامی به قهرمانان موتور‌سواری استان موجب شدند این قهرمانان تصمیم بگیرند دیگر ادامه فعالیتی در استان نداشته باشند. 
برومند ادامه داد: بنده یکی از این افراد هستم که به همراه تیم موتورسواری برای شرکت در مسابقات کشوری به خراسان جنوبی و شهر بیرجند رفتم و آنجا مدال‌آوری کردم. وقتی ورزشکاران حرفه‌ای با پیست موتورسواری قهر کردند رتبه استان در کلاس‌های مختلف پایین آمد و جالب بود که رتبه هیئت موتورسواری خراسان جنوبی چند پله صعود کرد.
ما به هیچ عنوان تمایلی به رفتن نداشتیم اما شرایطی که برای ورزشکاران واقعی ایجاد شد، این موضوع را رقم زد و کار به جایی رسید که موتورسواران و ورزشکاران دغدغه‌مند، گلایه از وضع موجود را به دادستانی منعکس کردند.
 
سالم‌سازی فضای ورزش اصل است
گلایه‌های مطرح شده درحالی بود که پی بردیم روز گذشته جلسه‌ای با حضور قاضی شریعت‌یار معاون دادستان مشهد، هاشمی جواهری  سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و دیگر مسئولان هیئت موتور‌سواری استان برای حل حاشیه‌سازی‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شده است.
براساس اطلاعات واصله مقام قضایی تذکرات لازم برای اصلاح رویه معیوب و استفاده از ورزشکاران با اخلاق و شایسته در هیئت موتورسواری استان را به مسئولان مربوط داده است تا محیطی سالم و امن برای همه افراد فراهم شود. ورود دادستانی به ماجرا هم از باب تضییع حقوق افراد و پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفت.
در ادامه، ماجرا را از معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پیگیری کردیم که وی ضمن گلایه از انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی توسط برخی افراد که خود را عضو هیئت موتورسواری استان معرفی می‌کردند، بیان کرد: پس از مشاهده موضوعات حاشیه‌ساز در این ورزش حرفه‌ای، از سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی دعوت شد به همراه برخی مسئولان هیئت موتورسواری استان در جلسه مشترکی برای بررسی و حل مشکلات مطرح شده شرکت کنند.
معاون دادستان مشهد بیان کرد: این اقدام هم صورت گرفت و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان وعده داد هرچه سریع‌تر درخصوص انجام تغییرات قانونی به نفع ورزشکاران در هیئت مذکور اقدام شود تا به این واسطه اصلاح امور و جلب نظر ورزشکاران حرفه‌ای در این رشته پر مخاطب در دستور کار قرار گیرد.
قاضی شریعت‌یار ضمن قدردانی از همراهی قاطع سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مبازره با سوء‌جریان‌های موجود در حوزه ورزش استان، تصریح کرد: در استان مدیران دلسوز کم نداریم اما باید مسئولان به امور نگاه پیشگیرانه هم داشته باشند و پیش از آنکه دستگاه نظارتی به موضوع ورود کند در زمینه اصلاح رویه معیوب اقدام کنند. براساس بررسی‌ها ایشان اقدام‌هایی را در حوزه سالم‌سازی فضای ورزش استان انجام داده که مدیران دوره‌های گذشته به موضوع توجهی نداشتند حتی عده‌ای برای حل موضوعات وعده امروز و فردا می‌دادند.

​​​​​​​خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه