راز 30 سال روزه‌‌داری

راز 30 سال روزه‌‌داری

نشست بازمعرفی و جشن امضای کتاب «سرزمین بی‌فصل» روایت عاشقانه پروین مرادی از 35سال زندگی مشترک با سیدحمید تقوی‌فر از منشورات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور سمیه عظیمی ستوده؛ ‌نویسنده کتاب، پروین مرادی؛ همسر شهید تقوی‌فر و شماری از اهالی کتاب و رسانه در کتاب‌فروشی به‌نشر تهران برگزار شد.
در این مراسم، سمیه عظیمی ستوده گفت: سال 1393 وقتی که حاج‌حمید تقوی‌فر به شهادت رسید ما هم مثل خیلی‌ها اسمشان را شنیدیم. در جریان گفت‌وگو با خانواده و تعدادی از همرزمانشان متوجه شدیم که ایشان 30 سال روزه بوده‌اند! تقریباً هر روز درباره اینکه یک نفر چطور می‌تواند 30 سال روزه بگیرد، صحبت می‌کردیم. 
نویسنده کتاب «سرزمین بی‌فصل» افزود: ابتدا قرار بود سه جلد کتاب مجزا با موضوع شخصیت حاج‌حمید، زندگی شخصی و از نگاه همرزمان نوشته شود. من این سه کتاب را با همدیگر و همزمان پیش می‌بردم و بعد به این نتیجه رسیدم که به صورت داستانی آن را بنویسم. 
همسر شهید حاج سیدحمید تقوی هم در این نشست به بیان خاطراتی از همسرش پرداخت و در پایان به علت روزه‌های بلندمدت حاج‌حمید نیز اشاره کرد و گفت: سال 62 پدرشان از دنیا رفتند و شروع کردند به گرفتن روزه‌های قضا شده پدرشان؛ سال 64 هم برادرشان شهید شدند و چند وقت هم به نیت ایشان روزه گرفتند. بعد از آن هم روزه گرفتن را ادامه دادند و می‌گفتند حالم با روزه خوب است و همین روند 30سال ادامه پیدا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه