صهیونیست‌ها و سعودی‌ها چی؟

روسیه از جام جهانی کنار گذاشته شد

صهیونیست‌ها و سعودی‌ها چی؟

فیفا تصمیم نهایی خود را درباره تیم ملی بزرگسالان روسیه اتخاذ و در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور از حضور در رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی محروم شده است. به این‌ترتیب لهستان که اعلام کرده بود مقابل روسیه به میدان نمی‌رود به شکل مستقیم راهی دیدار نهایی پلی‌آف شد تا این جنگ یک شوک جدید به روس‌ها و ورزش این کشور وارد کرده باشد.
در بیانیه فیفا در این زمینه آمده است: «در 3 مارس 2022، اتحادیه فوتبال اوکراین به فیفا نامه نوشت و درخواست کرد مسابقات مقدماتی به دلیل عدم امکان سازماندهی سفر و تمرین تیم در شرایط فعلی، تغییر کند. پس از مشورت با یوفا و چهار انجمن عضو شرکت کننده در مسیر A پلی آف مقدماتی اروپا، به اتفاق آرا در راستای روحیه همبستگی با پذیرش این درخواست موافقت شد. 
بازی بین اسکاتلند و اوکراین که ابتدا برای 24 مارس 2022 برنامه ریزی شده بود، اکنون به پنجره ژوئن موکول خواهد شد و در نتیجه، بازی بین برندگان اسکاتلند-اوکراین و ولز-اتریش نیز به همان زمان موکول خواهد شد. همچنین توافق شد که بازی بین ولز و اتریش براساس ‌برنامه در 24 مارس 2022 باقی بماند. برنامه‌های جایگزین برای تیم‌های آسیب‌دیده در پنجره مارس توسط طرف‌های مربوط در حال بررسی است. به‌طور مشابه، جزئیات بازی‌های تغییر زمان‌ یافته در زمان مقرر اعلام می‌شود و تقویم مسابقات ملی ژوئن یک بار برای تیم‌های مربوط تطبیق داده می‌شود. این جزئیات نهایی شده است». در همین حال سؤال جامعه جهانی از فیفا این است که در راستای چنین برخورد قاطع و هدفمندی تکلیف تیم‌های کشورهای سعودی و رژیم صهیونیستی که مدت‌هاست تجاوز و جنگ نابرابری را علیه مردم مظلوم یمن و فلسطین به راه انداخته‌اند چه می‌شود؟ آیا این کشورها نباید مثل روسیه مجازات و از مسابقات جهانی حذف شوند؟ آیا خون مردم اوکراین رنگین تر از مردم فلسطین و یمن است یا پول‌هایی که صهیونیست‌ها و سعودی‌ها برای سران فیفا خرج می‌کنند سر به فلک می‌کشد؟ امروز سیاست یک بام و دو هوای فیفا در مورد برخورد با کشورهای مختلف لکه ننگی بر کارنامه سران این نهاد ورزشی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه