زدید، می‌خورید

تهدید ایران به تاوان دادن صهیونیست‌ها در پی به شهادت رساندن دو مدافع حرم ایرانی

زدید، می‌خورید

قدس

در پی شهادت دو تن از پاسداران مدافع حرم در حمله موشکی رژیم اسرائیل به حومه شهر دمشق سوریه (صبح روز دوشنبه)، این رژیم جعلی از ترس واکنش احتمالی ایران آماده‌باش اعلام کرد. پس از شهادت سرهنگ پاسدار احسان کربلایی‌پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد، روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای تأکید کرد: بی‌شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد. سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت:رژیم صهیونیستی پاسخ‌های قاطعی از جنایت خود دریافت خواهد کرد . معراج شهدا روز گذشته متفاوت‌ترین مراسم وداع با شهدا را در این چند سال اخیر تجربه کرد و به محض ورود پیکر شهدای سپاه،‌ فریاد انتقام با شعار «خیبر خیبر یا صهیون» طنین‌انداز شد. در این مراسم وداع سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در کنار پیکر این شهدا حاضر شدند.

خبرنگار صهیونیست: ایران پاسخ خواهد داد
آن‌گونه که رسانه‌ها و از جمله شبکه خبری الجزیره گزارش داده، صهیونیست‌ها از ترس پاسخ احتمالی ایران به حمله موشکی اخیر، در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به حالت آماده‌باش درآمده است. همزمان یک خبرنگار امنیتی رژیم صهیونیستی پاسخ تهران به این اقدام صهیونیست‌ها را حتمی دانست و نوشت: وقتی ایرانی‌ها حوالی ساعت ۲۰ به وقت اسرائیل بیانیه‌ای درباره کشته(شهید) شدن دو افسر ایرانی در سوریه منتشر می‌کنند، به این معنی است که دارند پیام می‌دهند. پیام این است: ما پاسخ خواهیم داد. «یوسی یهوشع» خبرنگار نظامی یدیعوت آحارونوت نیز گفت: حمله پهپادی به اسرائیل محتمل‌ترین گزینه انتقام‌جویانه ایران است. این چندمین بار است که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مواضعی در خاک سوریه می‌کند. پیش از این نیز  این رژیم در فروردین ۹۷ با حمله به پایگاه هوایی «تی ۴» در حمص سوریه،‌ هفت تن از مدافعان حرم ایرانی را به شهادت رسانده بود.  سپاه قدس در واکنش به این اقدام پایگاه‌های اسرائیل در جولان را بمباران کرد. اسرائیلی‌ها پس از حمله تمام این پایگاه را محاصره و سانسور شدید خبری کردند تا کسی متوجه خرابی‌های آن‌ها نشود. کارشناسان اسرائیلی در آن زمان پاسخ ایران را اعجاب‌آور توصیف کرده بودند.
​​​​​​​
شهادت دو رزمنده ایرانی و چند نکته 
حماقت اخیر رژیم صهیونیستی با واکنش‌های بسیاری مواجه شده است. علیرضا تقوی‌نیا از تحلیلگران سیاسی در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: رژیم صهیونیستی با حمله به مناطق مسکونی در حومه دمشق دو نظامی ایرانی را به شهادت رساند. نکته مهم حمله موشکی اخیر این بود که هیچ فرد سوری و یا ... مورد اصابت واقع نگشته و صرفاً دو ایرانی به شهادت رسیده‌اند .
درباره این اتفاق مهم چند نکته باید ذکر گردد. 1- پس از حمله به پایگاه  تی4 و شهادت چند رزمنده سپاه که با واکنش جدی راکتی ایران روبه‌رو شد، دیگر حمله‌ای از جانب اسرائیل علیه نیروهای رزمی ایرانی انجام نگرفت و پس از چهار سال این نخستین‌بار است که هواگردهای صهیونیستی دست به چنین عملیاتی می‌زنند . 2- این حمله یک تست از جانب اسرائیل ارزیابی می‌شود تا نحوه واکنش روسیه در سوریه پس از وقوع جنگ در اوکراین را بسنجد که البته طرف روسی نیز هیچ واکنشی نشان نداده است .
3- مشخص نیست رژیم صهیونیستی با قصد قبلی به نیروهای ایرانی حمله کرده و یا که عملی اتفاقی انجام داده است؛ اما با توجه به اینکه مکان مورد اصابت نه پادگان بوده و نه هدفی راهبردی و زیربنایی، احتمالاً به عمد به رزمندگان ایرانی شلیک کرده است. 4- به فرض داشتن قصد قبلی، احتمالاً اسرائیل هدفش جلب واکنش ایران است تا بر روند مذاکرات احیای برجام تأثیر بگذارد . 5- به نظر می‌رسد با عطف به تحولات جنگ اوکراین و درگیری شرق و غرب در آن نقطه، قیمت رو به صعود نفت و نزدیک به ۳۵ کیلوگرم ذخیره اورانیوم ۶۰ درصدی (که ایران را به نقطه گریز هسته‌ای رسانده است) فرصتی طلایی برای ایران باشد تا با یک واکنش قاطع و متناسب و البته به طور مستقیم، مانند حزب‌الله لبنان یک معادله بازدارنده در برابر حملات هوایی اسرائیل را برقرار سازد.
کانال تحلیلی اخبار سوریه هم در این باره نوشت: صهیونیست‌ها می‌دانند وقتی سپاه خبر شهادت نیروهایش را رسماً تأیید می‌کند، یعنی چه! همه می‌دانند این اعلامیه بوی خون می‌دهد. من امیدوارم که تلافی این حمله به صورت شلیک دو موشک نباشد، همان شکلی که تأسیسات آرامکو در ابقیق و خریص زده شد، اینجا هم باید زده شود. پایگاهی که جنگنده‌ها از آنجا برخاسته مانند عین‌الاسد به صورت نقطه‌ای به گونه‌ای منهدم شود که تا مدت‌ها هیچ جنگنده‌ای از آنجا بلند نشود و هیچ صهیونیستی جرئت نکند به سمت ایرانی‌ها شلیک کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه