انفجار مهیب در صنایع نظامی رژیم صهیونیستی

سکوت و سانسور، واکنش تل‌آویو در برابر تحولات مشکوک سرزمین‌های اشغالی

انفجار مهیب در صنایع نظامی رژیم صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی عصر روز گذشته، از وقوع یک انفجار بزرگ در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.


این منابع گزارش دادند در مجاورت شهرک «کریات گات» صدای شدید انفجار به گوش رسیده که علت آن مشخص نیست. در پی آن، برخی منابع عبری از وقوع انفجار در کارخانه صنایع جنگ‌افزاری رژیم صهیونیستی موسوم به «البیت» در شهر «رمت هشارون» که متعلق به وزارت جنگ است، خبر دادند. 
خبرگزاری شهاب فلسطین هم عکس‌هایی از این حادثه منتشر کرد. 
تصاویر، ابر قارچ‌مانندی را نشان می‌دهد که حاکی از شدت انفجار بوده است. شبکه صهیونیستی کان در گزارشی کوتاه نوشت: این انفجار، بزرگ بوده و جزئیات آن در حال بررسی است. 

انفجار مشکوک
کانال ۱۲ عبری هم با شدید خواندن انفجار، گزارش داد تاکنون گزارش دقیقی از حجم خرابی و خسارات در دسترس نیست، اما 
بر اساس گفته شاهدان عینی، چند نفر در این انفجار زخمی شده‌اند. این کانال عبری این انفجار را مشکوک خواند.
ماجرای انفجار تأسیسات مهماتی و توپخانه‌ای در اسرائیل با سانسور و سکوت خبری شدید همراه شده و صهیونیست‌ها از ارائه هرگونه اطلاعات در این زمینه خودداری می‌کنند. 
برخی منابع گزارش کردند یک سیلندر گاز منفجر و به آتش‌سوزی منجر شده است. برخی دیگر از منابع عبری مدعی شدند انفجاری که در جنوب سرزمین‌های اشغالی رخ داده، در جریان مانورهای ارتش رژیم صهیونیستی و به صورت کنترل شده اتفاق افتاده است. 
با این حال، «امیر بوخبوط» خبرنگار نظامی وبگاه صهیونیستی «والا» در حساب کاربری خود در شبکه توییتر نوشت اگر تمرینی در کار بوده، پس چرا به شهرک‌نشینان اطلاع‌رسانی نشده است.  او افزود: جالب اینکه آزمایش را در یک منطقه نسبتاً پرجمعیت انجام دادند نه در وسط بیابان! 
برخی منابع خبری نیز گزارش کردند در پی وقوع این انفجار، تعدادی زخمی شده‌اند که البته جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه ندادند. این نخستین بار نیست که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در این کارخانه جنگ‌افزارهای نظامی خبر می‌دهند. پیش از این نیز اوایل اردیبهشت ماه، برخی منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در کارخانه صنایع جنگ‌افزاری «البیت» در نزدیکی تل‌آویو خبر داده بودند که البته در آن زمان نیز گزارشی از تلفات آن حادثه منتشر نشد.  
کارخانه سیستم‌های صنعتی البیت محل تولید انواع مهمات و توپخانه ارتش اسرائیل است.  
شرکت البیت مهم‌ترین شرکت در زمینه صنایع و فناوری‌های نظامی و بزرگ‌ترین تولیدکننده تسلیحات رژیم صهیونیستی است و ۸۵درصد از پهپادهای این رژیم را تولید می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه