آموزش و جذب زندانیان برای تولید سنگ هرکاره

دارنده نشان جهانی صنایع دستی از نیت خیر کارآفرینانه‌اش می‌گوید

آموزش و جذب زندانیان برای تولید سنگ هرکاره

طاهره فجر داودلی


«پس از شرکت در ٣٠٠نمایشگاه داخلی و خارجی و کسب نشان ملی صنایع دستی و مهر اصالت یونسکو در تولید صنایع دستی از سنگ هرکاره، به فکر کارآفرینی افتادم و دوست داشتم این کار را در زندان‌ها انجام بدهم». رمضانعلی معمر که تولیدکننده مطرح کشوری در صنایع دستی است، با بیان این مطلب ادامه داد: با هر سختی‌ای که بود، به زندان‌ها رفتم و پیگیر انجام این کار شدم تا برای زندانیان کسب و کاری راه بیندازم. 
وی به ساختن زندگی دوباره برای زندانیان و اصلاح آنان اشاره کرد و توضیح داد: برای اینکه این افراد صاحب روزی حلال شوند، نیت کردم برای هزار زندانی اشتغال ایجاد کنم.
معمر گفت: در این مسیر تلاش کردم برای سه گروه زندانی آموزش ساخت سنگ هرکاره را داشته باشم تا به تولید و کسب درآمد منجر شود. 
کارآفرین مشهدی سال ٩٠ را زمان شروع به کار خود ذکر و بیان کرد: برای زندانیان داخل بندها که راهی به بیرون ندارند، زندانیان بند باز که به خارج از زندان رفت و آمد دارند و کسانی هستند که محکومیت آن‌‎ها تمام شده و به دلیل سابقه‌دار بودن به راحتی نمی‌توانند جایی مشغول شوند، توانسته‌ام کارآفرینی کنم. 
وی گفت: تاکنون به بیش از ٧٠٠ نفر آموزش داده‌ام تا بتوانند تولید کنند و از این تعداد ٣٨۶ نفر را جذب  کارگاه خودم کرده‌ام.
دارنده نشان جهانی صنایع دستی افزود: با توجه به شرایط زندگی این افراد و اهمیت سرنوشت خانواده‌ها، ٢٠ درصد درآمد به فرد و بقیه در اختیار همسر و فرزندانش قرار می‌گیرد. در ١۶سالگی تجربه جبهه و جنگ را داشته‌ام. جنگ خوب نیست؛ اما همین تجربه به من نشان داد باید بسیجی‌وار و جهادی در هر زمینه‌ای کار کرد. 
معمر با تأکید بر اینکه الان جنگ اشتغال است و کارآفرینان فرماندهان این جنگ هستند، تصریح کرد: اگر مسئولان فقط امکانات را فراهم کنند، می‌توان اتفاق بزرگی را رقم زد. تاکنون وام یا تسهیلاتی نگرفته‌ام؛ چون گرفتاری آن بیشتر است؛ اما اگر امکانات فراهم شود، می‌توانم با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنم. سنگ هرکاره فقط در مشهد یافت می‌شود و از نظر کارآفرینی فرصت خوبی است که بتوانیم جهادی پیش برویم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه