پیشنهاد عربستان برای سرمایه‌گذاری در نفت و گاز ایران

وزیر نفت در پاسخ به خبرنگار قدس خبر داد

پیشنهاد عربستان برای سرمایه‌گذاری در نفت و گاز ایران

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره سرمایه گذاری عربستان و دیگر کشورهای منطقه در پروژه‌های نفت و گاز ایران تأکید کرد: خوشبختانه سعودی‌ها بسیار مشتاق‌اند در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی ما سرمایه‌گذاری کنند.


در همین راستا پیشنهادهایی از سوی عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس آمده و ما هم استقبال کرده و طرح‌ها و پیشنهادهایی را متقابلاً ارائه کرده‌ایم. اوجی اضافه کرد: در میادین مشترکی  هم که با کشورهای عربی مانند کویت، عراق و خود عربستان داریم، مذاکرات خوبی را انجام داده‌ایم و شاهد بودید اولین تفاهم‌نامه را با کشور عمان برای توسعه میدان مشترک هنگام امضا کردیم و  همین برنامه با دولت عراق در خصوص میادین مشترک نفتی و گازی در حال پیگیری است و با دولت عربستان هم به‌تازگی وارد مذاکرات جدی در خصوص میادین مشترک شده‌ایم و آن‌ها هم بسیار  استقبال کرده‌اند. 
وزیر نفت همچنین با اشاره به کاهش تعداد کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت از مردم خواست تا از کارت‌های سوخت شخصی خود برای خرید بنزین استفاده کنند و تأکید کرد: کارت جایگاه باید برای موارد اضطراری و مواقعی که مردم کارت‌های خودشان را همراه ندارند، استفاده شود. وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما اظهارات سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت درباره وجود تنها یک کارت سوخت در هر پمپ بنزین از اول تیرماه را رد کرد و گفت: چنین چیزی صحت ندارد و ما برای هر سکوی سوخت‌گیری یک کارت سوخت تخصیص داده‌ایم و با این روش استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به ۵۰ درصد رسیده که  هدف‌گذاری ما ۹۰ درصد است.
 وزیر نفت درباره کیفیت سوخت عرضه شده در جایگاه‌ها هم گفت: هم اکنون در سه پالایشگاه ما بنزین تولیدی تقریباً در حد یورو ۵ است.

​​​​​​​خبرنگار: آرش خلیل خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه