فقط 400 ثانیه تا تل آویو

اعتراف رسانه رژیم صهیونیستی به قابلیت‌های ابرموشک هایپرسونیک ایرانی که دیروز با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان سپاه رونمایی شد

فقط 400 ثانیه تا تل آویو

روز گذشته و هنگامی که خورشید طلوع می‌کرد، این موشک  ایرانی بود که با فضل الهی و خلوص نیت صنایع دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودش را به رخ آسمان ‌کشید.


به گفته سردارامیرعلی حاجی زاده، نام موشک «فتاح» را رهبر معظم انقلاب برگزیده است و هیچ ضدموشکی برای آن وجود ندارد و به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست. موشک فتاح با 13ماخ سرعت و برد هزارو400 کیلومتری به صورت دقیق به هدف اصابت می‌کند. این موشک از دو قسمت تشکیل شده که قسمت ابتدایی آن که 3 متر و 60 سانتیمتر طول دارد و به تنهایی، یک موشک کامل است؛ یعنی هم موتور پیشران، هم کنترل و هم سر جنگی دارد، به قسمت دوم موشک این توانایی داده شده که در منطقه مورد تهدید دشمن و در فاصله چند صد کیلومتری از هدف در جهات مختلف، ارتفاعات مختلف و ترکیبی شروع به انجام مانور کند که در چنین حالتی، مسیر حرکتی آن برای دشمن قابل محاسبه نخواهد بود و این به دلیل استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌های کنترل بردار تراست است.  

پیشرفت موشکی ما متوقف نخواهد شد 
همزمان با رونمایی از این دستاورد ملی حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: «پیام صریح ما این است که نمی‌توان جمهوری اسلامی ایران را به انزوا کشاند و به حاشیه راند». دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان هم که در مراسم رونمایی از موشک فتاح سخنرانی می‌کرد، گفت: «صنایع دفاعی ما وارداتی نیست و پیشرفت موشکی کشور با تهدید دشمن متوقف نخواهد شد». سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه به دانش تنوع بخشی و تاکتیک‌پذیری سامانه‌ها در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم، گفت: «موشک فتاح از کمند سامانه‌های ضدموشک عبور می‌کند». عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت وگویی، تعاملات بیشتر با همسایگان را یکی از پیامدهای دستیابی به پیشرفت موشکی دانست. 

بازتاب گسترده «فتاح» در رسانه‌های جهان 
به‌دنبال رونمایی موشک هایپرسونیک «فتاح»، رسانه‌های خارجی اقدام به بازتاب این خبر و ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این موشک کردند. رویترز در خبری با بازتاب مراسم رونمایی از این موشک و همچنین اظهارات مقامات نیروی هوافضای سپاه نوشت: نگرانی‌ها درباره موشک‌های بالستیک ایران، به تصمیم سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته‌ای تهران موسوم به «برجام» دامن زد. جروزالم ‌پست نیز با بازتاب رونمایی از موشک فتاح، نقل قول سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه را منتشر کرد و نوشت: «موشک هایپرسونیک فتاح می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل برسد». یواس‌نیوز نیز از رونمایی ایران از موشک نسل جدید تهران خبر داد و نوشت: موشک‌های هایپرسونیک قادرند دست‌کم پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت و در مسیری پرپیچ‌وخم پرواز کنند؛ قابلیتی که رهگیری آن را دشوار می‌کند. العربیه با تیتر «رونمایی ایران از نخستین موشک هایپرسونیک موسوم به فتاح» به این موشک پرداخت و نوشت: انتشار رسمی این خبر احتمالاً نگرانی غرب درباره توانمندی‌های موشکی تهران را تشدید خواهد کرد. رسانه صهیونیستی اسرائیل‌هیوم نیز با لحنی مرعوب نوشت: نام‌گذاری موشک جدید سپاه توسط رهبر ملت ایران انجام شده است. پایگاه خبری یهودی معاریو نیز نوشت: این موشک پیامی صریح برای اسرائیل است و رسانه عبری «کان» هم با هشدار به مقامات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نوشت: موشک فتاح ایرانی همه سامانه‌های پدافندی غرب و اسرائیل را دور می‌زند. همزمان با این رویداد برخی رسانه‌های صهیونیستی با ابراز نگرانی از رشد سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی تأکید کردند این رژیم در جبهه مقابله با ایران تنها مانده است.

غرب و متحدانش دیگر نمی‌خوابند!
صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران دیگر برای غرب و آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی قابل پیش‌بینی نیست و این همان کابوسی است که حالا، هر روز و هرشب به سراغ آن‌ها خواهد آمد. این بخشی از تحلیل دکتر فرشید باقریان کارشناس ارشد روابط بین الملل و تحلیلگر مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که در گفت وگو با خبرنگار ما به بررسی آثار رونمایی موشک هایپرسونیک «فتاح» در سه محور داخلی، منطقه‌ای و بین المللی پرداخته است. باقریان می‌گوید: ما فقط یک موشک نساخته‌ایم، بلکه مفهوم مقاومت را تبدیل به مصداق کرده‌ایم. موشک فتاح نمود عبور صنایع دفاعی ما از بالستیک به موشک‌های سوخت جامد هایپرسونیک است و ما چهارمین کشوری هستیم که عضو باشگاه این صنعت فوق پیشرفته شده‌ است. ظهور موشک فتاح یک رویداد تاریخی است و قطعیت بازدارندگی صنایع دفاع ما را به همه نشان داد. از این تاریخ دیگران فقط می‌توانند در مورد توان نظامی ما حدس بزنند و هیچ قطعیتی وجود ندارد. 

«فتاح» گزینه‌های روی میز را به‌هم ریخت 
فرشید باقریان با اشاره به اینکه سردار حاجی‌زاده گفته بود ممکن است خورشید طور دیگری طلوع کند، می‌افزاید: این سخن پاسخی به فلسفه استعماری انگلیسی‌هاست که به آن‌ها می‌گوید امروز ایران و فردای ایران با هم متفاوت است و غرب دیگر نمی‌تواند برای ما قاعده طرح کند. وی ادامه می‌دهد: «شیمون پرز» صهیونیست فکر می‌کرد اسرائیل به قدرتی رسیده که دیگران فقط می‌توانند با حدسیات آن‌ها را تحلیل کنند اما برعکس شد و دست‌الهی ایران را تبدیل به یک کشور غیر قابل پیش‌بینی تبدیل کرد و غرب و متحدانش صرفاً می‌توانند در مورد ما حدس بزنند. پیام اساسی موشک فتاح این است که غرب و متحدانش دیگر نباید پایشان را از حدود دیپلماتیک فراتر بگذارند. از این تاریخ به بعد غرب و آمریکا به سراغ دیپلماسی رفت و برگشت خواهند رفت و همان‌طور که به سراغ چین رفتند و آرام آرام لحنشان را اصلاح کردند مجبور خواهند شد سراغ ما بیایند. داشتن یک نیروی نظامی قوی به حفظ صلح کمک می‌کند. آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهی به دنبال صلح بروی اسلحه‌ات را بردار. موشک فتاح پشتوانه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است. 

پوزخند «فتاح» به سازمان‌های اطلاعاتی غرب و آمریکا 
این کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: در ماه‌های آینده مذاکرات منطقه‌ای با ایران افزایش پیدا خواهد کرد. فاصله ما با آمریکا ثابت است و آن‌ها باید بدانند ما به عقب برنمی‌گردیم. هیچ قانونی دیگر برای ایران قابل وضع نیست. ما در آینده ممکن است به سلاح‌های اکولوژیک هم دست پیدا کنیم. هزارو400 کیلومتر، برد اولیه موشک فتاح است و در رونمایی بعدی مطمئناً قابلیت 2هزارو800 کیلومتر برای آن در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا وقتی از سوخت جامد استفاده می‌شود مسئله بردبلند حل می‌شود. البته حتماً نباید پایلوت شلیک در ایران باشد از کجا معلوم اگر صهیونیست‌ها یا هرکسی حماقت کند از خارج ایران موشک هایپرسونیک ما به سراغش نرود؟ برخی این شبهه دروغ را مطرح می‌کنند که این موشک وارداتی است. اگر وارداتی باشد باید به سیستم اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و همه کشورهای غربی پوزخند زد که چرا نتوانستید با آن همه ادعا و صحنه‌سازی چنین پرونده‌ای را کشف کنید. پس نهادهای اطلاعاتی ایران دست برتر را دارند و نکته دیگر آنکه خودکفایی ایران در ساخت این موشک‌ها نیز بزرگ ترین سند شکست همه تحریم‌های آمریکایی علیه ملت ایران است. در هر صورت غرب و متحدانش شکست خورده‌اند و بسیاری از جواب‌های صحیح در دل دروغ‌هایی که آن‌ها می‌گویند نهفته است. 

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه