فعالیت غیرقانونی دبیرکل فدراسیون

دردسر جدی برای تاج

فعالیت غیرقانونی دبیرکل فدراسیون


سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال هشدار داده درخصوص فعالیت غیرقانونی دبیرکل تصمیم‌گیری شود چون وی همزمان دارای یک شغل دولتی است که این موضوع با نص صریح قانون منافات دارد و افراد قادر نیستند به صورت همزمان از دو نهاد حقوق و مزایا دریافت کنند.
هدایت‌الله ممبینی که چندی پیش با پیشنهاد مهدی تاج به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال معرفی شد پیش از این نیز سابقه عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون در دوره ریاست تاج را داشت اما از آنجا که عضویت در هیئت رئیسه شغل محسوب نمی‌شود، ممبینی مشکل قانونی برای فعالیت در سمت دیگر را نداشت، ولی انتخاب وی به عنوان دبیرکل شامل این معافیت نمی‌شود و او باید فعالیت در یکی از این دو پست را انتخاب کند.
با وجود این، امیرمهدی علوی مدیر سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با قدس می‌گوید: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما موضوع فعالیت هدایت‌الله ممبینی به عنوان عضو شورای شهر به زمانی برمی‌گردد که او به عنوان نماینده منتخب مردم در این شورا عضویت داشت که در حال حاضر دیگر وی در این شورا عضویت ندارد به همین دلیل بعید می‌دانم وی حقوق‌بگیر باشد.
برای اطلاع از وضعیت شغلی دبیرکل فدراسیون فوتبال با هدایت‌الله ممبینی هم تماس گرفتیم اما همان‌طور که انتظار می‌رفت وی تلفن خود را پاسخ نداد تا ابهامات در خصوص نامه ارسالی سازمان بازرسی کل کشور درباره فعالیت غیرقانونی ممبینی تشدید شود.
صاحبنظران و کارشناسان معتقدند سازمان بازرسی کل کشور با توجه به دسترسی‌های موجود به نظام مدیریتی کشور بدون دلیل و علت هرگز اقدام به مکاتبه با فدراسیون فوتبال نمی‌کرد، از این رو باید دید آیا ممبینی و فدراسیون فوتبال دلیل قانع‌کننده برای فعالیت ممبینی در سئول جنوبی در اختیار دارند یا خیر؟
ماجرای فعالیت مدیران بازنشسته در کابینه مدیریتی فدراسیون مهدی تاج در دوره‌های گذشته به یکی از پرونده‌های پر حرف و حدیث تبدیل شد و چالش‌های سختی برای رئیس فدراسیون به دنبال داشت تا حدی که پرونده تخلف برای تاج تشکیل شد و او بابت این موضوع راهی دادگاه شد. حالا این پرسش به صورت جدی مطرح شده که آیا تاج دوباره گرفتار یک پرونده قضایی جدید در این خصوص خواهد شد؟

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه