استقلال و سپاهان حق اشتباه ندارند

با برد قاطع پرسپولیس در آزادی

استقلال و سپاهان حق اشتباه ندارند

تیم پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال برابر نفت مسجد سلیمان به برتری رسید و با غلبه بر قعرنشین جدول، هم امتیاز با سپاهان شد، اما برای نشستن بر صدر چند گل کم آورد.


در روز نخست از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در نهایت پرسپولیس با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.
در این بازی، سینا اسدبیگی (۲۲)، مهدی ترابی (45+5) و مهدی عبدی(۸۹) برای پرسپولیس گلزنی کردند و بیرانوند در همان نیمه نخست یک پنالتی میهمان را مهار کرد تا سرخپوشان ۴۲ امتیازی شوند و با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان جای خود را در رده دوم جدول حفظ کنند. 
گل‌گهر هم در سیرجان میزبان پیکان تهران بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. سیرجانی‌ها که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ بیست و دوم هستند، با کسب سه امتیاز دیدار برابر پیکان همچنان در جمع مربع مدعیان باقی ماند.گل‌گهر با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و به دو امتیازی استقلال رسید و با یک بازی بیشتر رده چهارم جدول را برای خود حفظ کرد.
دو تیم ذوب‌آهن و مس کرمان هم به دیدار هم رفتند که در نهایت ذوب‌آهن با یک گل به پیروزی رسید.
مهیار زحمتکش (۲۸ - گل به خودی) برای ذوب‌آهن گلزنی کرد. ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار پس از ۹ هفته بار دیگر طعم پیروزی را چشید. این چهارمین برد تیم ذوب‌آهن در این فصل است که توانست در این بازی ۶ امتیازی، کار رقیب اصلی خود را در رده‌های انتهایی جدول یکسره کند.
ذوبی ها با نتیجه بازی امروز ۲۳ امتیازی شدند تا با یک بازی بیشتر موقتاً از رده سیزدهم به رده دهم جدول صعود کنند. مس کرمان هم با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.
روز سخت سپاهان و استقلال
درهمین چارچوب امروز لیگ برتر با نبردهای استقلال و سپاهان به نقطه جوش می‌رسد. استقلال میهمان نساجی زخم خورده است و سپاهان هم به میزبانی آلومینیوم در اراک به میدان می‌رود. مطهری و رحمتی به عنوان دو سرمربی نوگرا و جویای نام معمولاً در این بازی‌های بزرگ دست به کارهای بزرگ می‌زنند و برای اثبات خود موی دماغ غول‌های لیگ می‌شوند. سپاهان و استقلال هم که در دور بردهای پیاپی هستند برای نباختن قافیه به پرسپولیس و دیگر تعقیب‌کنندگان چاره‌ای جز پیروزی در این دو بازی خارج از خانه ندارند. مهدی مهدی‌پور و علیرضا رضایی به دلیل مصدومیت هنوز شرایط همراهی آبی‌ها را در بازی‌های لیگ برتر پیدا نکرده‌اند و به نظر می‌رسد حضور نیافتن آن‌ها مقابل نساجی قطعی است.
در دیگر بازی‌ها تراکتور به میهمانی برزیلی‌های ایران در آبادان می‌رود. خمس تیمی جدید برای تبریزی‌ها ساخته که در هفته‌های اخیر امتیازها را خوب درو کرده است. با این حال سرمربی تراکتور با بیان اینکه بازی سختی پیش ‌رو داریم، گفت: نباید اعتماد به نفس کاذب داشته باشیم‌. حریف ما را برای دویدن بیشتر مجاب خواهد کرد و باید تلاش کرده و بازی را ببریم.  خمس در خصوص محرومان و مصدومان تیمش گفت: صفا هادی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم. آبادانی‌ها می‌دانند بازی سختی مقابل این تیم در پیش دارند اما برای بقا در لیگ چاره‌ای جز جنگیدن تا آخرین نفس ندارند. کاری که آبادانی‌ها نشان داده‌اند خوب آن را بلدند.

برنامه کامل بازی‌ها به شرح زیر است
سه‌شنبه 9 اسفند
هوادار-مس رفسنجان15:00/ نساجی مازندران-استقلال15:00 / آلومینیوم اراک-سپاهان16:30 / صنعت نفت آبادان- تراکتور18:00 
چهارشنبه 10 اسفند 
فولاد - ملوان18:00

برچسب ها :
ارسال دیدگاه