رونمایی پوستر ویژه مبعث

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی صورت گرفت

رونمایی پوستر ویژه مبعث

در آستانه ۲۷ رجب؛ عید مبعث پیامبر اکرم(ص)، پوستر مناسبتی به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی طراحی و در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) رونمایی شد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، مراسم رونمایی از این پوستر و موشن‌گرافیک آن با حضور عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری این آستان مقدس ظهر دیروز در دفتر رئیس این سازمان در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 
طراحی با نمادهای اسلامی
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این پوستر به مناسبت گرامیداشت مبعث پیامبر اسلام(ص) با عنوان «محمد رسول الله(ص)» با بهره‌گیری از المان‌های موجود در هنرهای اسلامی- ایرانی توسط مرجان جلالی، گرافیست این مؤسسه طراحی شده است.
امیرمهدی حکیمی با اشاره به اینکه نمادهایی از وحی و رسالت پیامبر(ص) همچون فرشته وحی و پرچم رسالت ایشان در این اثر به کار رفته است، گفت: خط تایپوگرافی اثر نیز برگرفته از خطوط کوفی تزئینی است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش پایایی این پوستر، روایت معروف رسول اکرم(ص) «به راستی، من برای به کمال رساندن اخلاق زیبای انسانی مبعوث شدم» به زبان عربی و فارسی ذکر شده است.
 
انتشار در فضاهای شهری و رسانه‌ای
همچنین حکیمی بیان کرد: این پوستر و مجموعه چندرسانه‌ای که با استفاده از دیگر روایت‌ها تهیه شده با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی آستان قدس رضوی برای استفاده در تبلیغات محیطی و شهری همچون بیلبوردها در اختیار شهرداری مشهد و همچنین تعدادی از دیگر مراکز استان‌های کشور همچون یزد، کرمان و کردستان قرار گرفته است. موشن‌گرافیک پوستر آن نیز برای انتشار در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی آماده شده است.
وی با تأکید بر اینکه اخلاق و به کمال رساندن اخلاق، گمشده جامعه انسانی کنونی است، افزود: امیدوارم این آثار مورد توجه مردم قرار بگیرد و این احادیث به جامعه منتقل شود. مردم نیز با فراگرفتن این احادیث و عمل به آن‌ها، جامعه اسلامی را جامعه‌ای سرشار از اخلاق نبوی کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه