از پای کار آوردن مردم تا تحویل سند تحول روستا به رئیس‌جمهور

این روحانی «امام محله» منطقه محروم خود شده است

از پای کار آوردن مردم تا تحویل سند تحول روستا به رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام ولی‌زاده، امام پایگاه محله‌ای در شهرستان بجنورد است که توانسته با راهبری درست، تحولات خوبی را در منطقه رقم بزند و خدمات خوبی به اهالی ارائه دهد. با همت او و پای کار آمدن جوانان و کمک خیران، مدرسه روستا بازسازی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا ولی‌زاده، امام محله متولد سال ۷۶ و دانش‌آموخته رشته کلام اسلامی، چهار سالی می‌شود در امر تبلیغ مشغول به فعالیت شده است. او از آبان سال ۹۹ در محله جوادالائمه(ع) شهرستان بجنورد خراسان شمالی حضور دارد. این محله از مناطق کم‌برخوردار و محروم بجنورد است و این روحانی به عنوان امام پایگاه فرهنگی اجتماعی توانسته اقدامات خوبی در آن ارائه دهد.

حل مشکلات محله با کمک جوانان محله
این امام محله در ابتدای ورود، تعدادی از جوانان دغدغه‌مند را دور هم جمع کرد و تلاش داشت با کمک آن‌ها، آسیب‌های اجتماعی منطقه را ریشه‌کن کند. محله‌ای که آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در آن فراوان بود باید توسط این روحانی و همراهان او در مسجد سر و سامان می‌گرفت. ولی‌زاده در این خصوص می‌گوید: «جوانان بسیاری در این محله رشد یافته‌اند و بعضی از آنان پس از تحصیل، در سمت‌ها و جایگاه‌های مختلف در مناطق دیگر شهرستان مشغول شده‌اند، اما به هردلیل از مراجعت به محله خودداری کرده بودند. من بزرگ‌شده این محله هستم و با دعوت از این جوانان فعال، توانستیم کارهای بسیاری در عرصه‌های مختلف به ثمر ‌برسانیم».

شناسایی خانواده‌های نیازمند محله
ارائه سند تغییر و تحول به رئیس‌جمهور در سفر استانی به خراسان شمالی توسط این امام، کاری است که او در خصوص آن می‌گوید: «در این سند، نتیجه تلاش سه‌ماهه‌ جوانان محله ثبت شده بود. جوانان محله در عرض سه ماه با مراجعه به تک‌تک منازل، خانواده‌ها را شناسایی و اطلاعاتی مانند تعداد فرزندان و نوع زندگی، درآمد و... را ثبت کردند تا از این طریق بهتر بتوان به آنان کمک‌رسانی کرد. با این شناسایی، به تعداد خانوارهایی که از پیش شامل کمک بودند، ۲۵خانواده اضافه شد که در بین آن‌ها خانواده‌ای با پنج فرزند معلول هم به چشم می‌خورد. این سند، طرح تحول روستا را رقم می‌زند که توانستیم از همین طریق، مسئولان را نیز پای کار آوریم».

مردم، گاو و گوسفند خود را برای کمک به مردم به من می‌دهند
با شیوع کرونا و از کار افتادن بسیاری از مشاغل و کمبود امکانات بهداشتی، حجت‌الاسلام ولی‌زاده طبق اولویت‌بندی بیش از 2میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند، بی‌سرپرست و زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب بسته‌های معیشتی و دیگر اقلام موردنیاز کمک‌رسانی کرد تا این خانواده‌ها بتوانند از این بحران به‌راحتی عبور کنند. او می‌گوید: «یکی از آشپزخانه‌های مسجد را به تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش تبدیل کردیم که موفق شدیم نیاز شهر خود و دیگر شهرستان‌های استان را برطرف کنیم. همچنین با تولید ۳۰هزار ماسک در منطقه، کمک شایانی به مردم به‌خصوص نیازمندان صورت گرفت».
این امام، منابع مالی تمام فعالیت‌های خود را کمک‌های مردمی خیران می‌داند و در این باره می‌گوید: «در ایام کرونا، مردم کمک نقدی و غیرنقدی بسیاری داشته‌اند؛ تا جایی که بعضی‌ها، گاو و گوسفند خود را برای یاری به مردم به ما می‌سپردند تا این‌گونه به نیازمندان کمک کرده باشند».

مدرسه‌ای که برای ۱۶۸ دانش‌آموز ساخته شد
نبود مدرسه در این محله یکی دیگر از دلمشغولی‌ها و نگرانی‌های این امام پرتلاش بود. او توانست خیرین را در این امر خداپسندانه فرا بخواند. اکنون
 ۱۶۸ دانش‌آموز در این مدرسه مشغول تحصیل ‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه