طرح خدمتی ویژه فرزندان خدمه و خادمیاران حرم مطهر رضوی

طرح خدمتی ویژه فرزندان خدمه و خادمیاران حرم مطهر رضوی


به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و با همکاری مرکز امور خادمین این آستا ، طرح جدید خدمتی 400 خادمیار نوجوان در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام علی پایاب، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، با بیان جزئیات و کیفیت اجرای این طرح گفت: این طرح خدمتی ویژه فرزندان پسر 14 تا 20 سال خدمه و خادمیاران حرم مطهر رضوی و مشتاق خدمت به زائران حضرت رضا(ع) در نظر گرفته شده که قرار است پس از طی مراحل گزینش در مرکز امور خادمین برای خدمت در حرم مطهر رضوی انتخاب شوند.
وی افزود: نگاه و برنامه ما برای این نوجوانان، خدمت کردن صرف در حرم مطهر نیست بلکه بنا داریم این گروه را به گونه‌ای آموزش دهیم تا افرادی شایسته خدمت در آینده تربیت کنیم.
حجت‌الاسلام پایاب در ادامه توضیح داد: شاید در مجموع این نوجوانان ۴ساعت در حرم مطهر حضور و فعالیت داشته باشند اما تلاش می‌شود در این مدت زمان هم در بخش‌های خدمتی از آنان استفاده شود و هم مدل تربیت‌محور که پیامدهای تربیتی، فرهنگی و ارتباطاتی خوبی خواهد داشت اجرا شود.
مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی آستان قدس رضوی با بیان اینکه فعالیت این افراد برای گروه‌های همجنس و همسالان خود در رواق نوجوان، رواق کودک، رواق کتاب، بخش مکبرین نوجوان و هیئت ابناالرضا(ع) خواهد بود افزود: میزان سوابق خدمتی این افراد ثبت خواهد شد و پس از ۲۰ سالگی در صورت داشتن برخی شرایط به خدمت تشرفی نائل خواهند آمد.
وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح ویژه نوجوانان پسر در نظر گرفته شده که در صورت موفق بودن طرح در آینده تلاش داریم برای دختران نیز اجرا کنیم.
یادآور می‌شود علاقه‌مندان شرکت در این طرح می‌توانند با در دست داشتن کد خدمتی یکی از والدین خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 7:30 الی 12:30 به مرکز امور خادمین واقع در دوربرگردان شیرازی حرم مطهر مراجعه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه