تجهیز بیمارستان منتصریه به سونوگرافی پیشرفته

به همت آستان قدس رضوی از محل مانده موقوفه انجام می‌شود

تجهیز بیمارستان منتصریه به سونوگرافی پیشرفته

عضو هیئت امنا و رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی منتصریه مشهد (مرکز دیالیز و پیوند اعضا) از همکاری و اقدام آستان قدس رضوی در زمینه تأمین منابع ریالی برای خرید یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای این بیمارستان خبر داد.


«دکتر محسن علی‌اکبریان» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس ضمن قدردانی از خدمات، همکاری و همت آستان قدس رضوی در احیا و بازسازی این بیمارستان که هم اکنون به عنوان نخستین بیمارستان متمرکز پیوند اعضا در کشور و یکی از بزرگ‌ترین موقوفات درمانی کشور در خدمت نظام سلامت قرار دارد، بیان کرد: با همکاری مدیریت نظارت بر موقوفات آستان قدس رضوی و تعامل و همکاری سازنده بین آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با الطاف پروردگار متعال و عنایات حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، در راستای خدمتی دیگر به بیماران به ویژه بیماران پیوندی و به منظور تسریع در روند تشخیص بیماری و درمان این عزیزان، مراحل صدور، تأمین و تخصیص منابع ریالی به ارزش 2 میلیارد و 
71 میلیون تومان برای خرید یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته با مشخصات مدل HS50 ساخت شرکت سامسونگ مدیشن کشور کره انجام شد.
رئیس بیمارستان منتصریه مشهد تأکید کرد: این منابع از محل مانده موقوفه مرحومه مغفوره «بانو احترام‌السلطنه قهرمان» و خارج از تشریفات مناقصه انجام شد و مراحل دریافت و تحویل این دستگاه سونوگرافی پیشرفته به بیمارستان منتصریه مشهد در حال پیگیری و انجام است.
اکبریان همچنین درباره اهمیت تهیه و خرید این دستگاه افزود: اهمیت این دستگاه فوق تخصصی در راستای ارزیابی وضعیت عروق اعضای پیوندی در بیماران مربوط است که با توجه به اهمیت این موضوع، تأمین منابع ریالی از سوی منابع موقوفاتی آستان قدس رضوی و پیگیری مراحل برای خرید و تحویل آن به بیمارستان منتصریه مشهد در اولویت برنامه‌های آستان قدس و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.
مطابق گفته‌های این مقام مسئول، قرار است این دستگاه سونوگرافی پیشرفته، با استقرار در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان (بخش آی‌سی‌یو) خدمات سونوگرافی لازم را به صورت رایگان برای بیماران پیوند اعضا و با تسریع در روند تشخیص و کاهش مدت زمان تشخیص ارائه دهد.
اقدام آستان قدس رضوی در زمینه تأمین منابع ریالی تهیه این دستگاه از محل منابع موقوفه درمانی مرحومه مغفوره بانو احترام السلطنه قهرمان و در راستای بهره‌مندی بیماران پیوندی از خدمات رایگان ارائه شده از سوی این دستگاه، اقدام دیگری در راستای ایفای رسالت و خدمات اجتماعی تشکیلات وابسته به آستان مبارک امام هشتم(ع) به هموطنان به شمار می‌رود.
بیمارستان منتصریه در سال 1297 شمسی توسط بانو احترام السلطنه قهرمان تأسیس و 30 سال بعد توسط این بانوی نیک‌اندیش، وقف آستان قدس رضوی شد. این بیمارستان از زمان تأسیس تاکنون به صورت پیوسته در حال گسترش فعالیت‌های خود بوده و به صورت مستمر به بیماران مشهدی و نیز بیماران سایر شهرها برای انجام درمان‌های تخصصی مربوط به پیوند اعضا خدمت‌رسانی می‌کند.
پس از حدود 80 سال فعالیت این بیمارستان و به منظور تحقق چشم‌انداز 20ساله آستان قدس رضوی در توسعه مراکز درمانی و بهداشتی و ارتقای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، به دستور مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس، ساختمان قدیمی این بیمارستان تخریب و با هزینه آستان قدس و از موقوفات مطلقه به طور کامل بازسازی شد.
در نهایت بیمارستان منتصریه مشهد در مهر سال1391 شمسی در زمینی به مساحت 3 هزار و 146 مترمربع و زیربنای 9 هزار و 200 مترمربع در 6 طبقه احداث و همزمان با ماه مبارک ذی‌القعده و در سالروز ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) افتتاح و برای بهره‌برداری و تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داده شد.
مرحومه مغفوره بانو احترام السلطنه قهرمان ملقب به رابعه خانم قهرمان، به عنوان یک بانوی نیک‌اندیش و واقف در تشکیلات آستان قدس رضوی شناخته می‌شود و این بانوی نیکوکار خدمت بزرگی در ساخت و وقف این بیمارستان برای درمان بیماران به ویژه بیماران دیالیزی و پیوندی انجام داد.

​​​​​​​خبرنگار: محمدحسین مروج کاشانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه