هزینه حج آینده حدود۱۵۰ میلیون تومان است

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

هزینه حج آینده حدود۱۵۰ میلیون تومان است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند، گفت: هزینه حج تمتع آینده حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.


به گزارش خبرگزاری فارس؛ سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار زائر در صف سفر حج هستند که بسیاری از این زائران سنشان بالا رفته و باید کاری کنیم زود‌تر مشرف شوند.
وی در خصوص هزینه حج ۱۴۰۲ گفت: هزینه حج سال آینده حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.
نواب در خصوص سرانه اعزام خادمان به حج گفت: سرانه خادمان در ۱۴ حج گذشته 4/8 درصد بوده که باید توجه کنیم هر چه تعداد خادمان زیاد‌تر شود از شمار زائران کاسته می‌شود.
وی ادامه داد: با اقدام‌های انجام شده در سازمان حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب در حج سال آینده سرانه اعزام کارگزاران حج حداکثر ۵ صدم درصد است.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: سعی ما این است که حداکثر نسبت به حج گذشته بیش از هزار نفر از خادمان را کم و به تعداد زائران اضافه کنیم.
به گزارش فارس، در حج گذشته هزینه حج ۵ هزار دلار بود که سعودی‌ها با لغو محدودیت‌های کرونایی، از کاهش هزینه‌ها خبر دادند اما هنوز مقدار این کاهش از سوی مسئولان کشورمان اعلام نشده است. با وجود این رئیس سازمان حج و زیارت از اختصاص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به حج اشاره کرده که به نظر می‌رسد احتمال افزایش آن وجود دارد.
آبان ماه امسال، نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به افزایش سهمیه حج ایران در سال آینده، از پیش‌بینی هزینه حدودی 120 میلیون تومان برای هر زائر ایرانی برای حج خبر داده بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه