زندگی‌نامه شهید فتنه در مسیر چاپ و نشر

زندگی‌نامه شهید فتنه در مسیر چاپ و نشر

مجید محمدولی، کارشناس ادبیات فارسی و نویسنده ادبیات پایداری از انتشار کتاب زندگی‌نامه شهید آرمان علی‌وردی توسط انتشارات 27 بعثت خبر داد.


​​​​​​​محمدولی به تازگی کتابی درباره زندگی شهید آرمان علی‌وردی به نگارش درآورده که قرار است به زودی توسط ناشر مذکور منتشر شود. انتشار این ‌کتاب بهانه‌ای شد تا گپ و گفت کوتاهی با این ‌پژوهشگر و نویسنده داشته باشیم.
محمدولی در خصوص انگیزه تألیف روایت زندگی شهید آرمان علی‌وردی به خبرگزاری مهر گفت: از ابتدای فتنه اخیر که با فوت یک خانم شروع شد، در میدان حاضر و ناظر بودم. آنچه آشوبگران در خیابان‌ها مرتکب می‌شدند و صبر بالای نیروهای مدافع امنیت که جا دارد یک خداقوت و تبریک به این عزیزان بابت فرونشاندن شعله هرج و مرج بگویم را دقیقاً رصد می‌کردم. در کانون درگیری‌های پایتخت بودم و شاهد پدیده وارونگی آنچه در میدان می‌گذرد با آنچه در فضای مجازی توسط دشمن و یاران دشمن نشر داده می‌شد، بودم و پروژه نخ‌نمای کشته‌سازی را که از سال‌ها پیش توسط ایادی نفوذی شکل می‌گرفت را دیدم. از سوی دیگر شهیدان مظلوم مدافع امنیت را می‌دیدم که بیشتر آن‌ها با دستان خالی و همراه نداشتن حتی یک باتوم، به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله و شهادت قرار می‌گرفتند.
در نهایت، این توحش داعشیان داخلی منجر به شهادت مظلومانه طلبه بسیجی، آرمان علی‌وردی شد. همان موقع و زمان وداع با پیکر این شهید عزیز در معراج شهدای تهران، انتشارات ۲۷ بعثت تصمیم به تألیف زندگی‌نامه شهید آرمان علی‌وردی گرفت. هنگامی که خبر آغاز تحقیقات درباره این‌ کتاب توسط آقای کلاته، مسئول انتشارات، به سمع و نظر فرماندهی محترم سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ رسید، ایشان هم این کار را پسندید و دستور اکید برای جدیت در نگارش این کتاب را صادر کرد. این شد که پس از گذشت دو هفته از شهادت شهید آرمان علی‌وردی، مشغول تحقیق و مصاحبه با خانواده و دوستان این شهید بزرگوار شدم.
وی در خصوص روند پژوهش و نگارش این کتاب هم عنوان کرد: خانواده شهید آرمان علی‌وردی در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکردند. وقتی با پدر بزرگوار آرمان تماس گرفتم و خبر نگارش کتاب را دادم، ایشان از این طرح استقبال خوبی کرد. با کمک خانواده شهید، یکی‌یکی دوستان، همکلاسی‌ها و هم‌پایگاهی‌های شهید شناسایی شدند. با هر نفر از این عزیزان دست‌کم بیش از دو ساعت مصاحبه انجام شد. برای مصاحبه به قم و کرج رفتم همچنین حوزه علمیه حاج‌آقا مجتهدی، پایگاه بسیج گردان ۵۰۵ امنیتی، مسجد امام علی(ع) شهران و منزل شهید آرمان علی‌وردی. البته مصاحبه‌ها توسط یک تیم دو نفره انجام شد.
بنده و سرکار خانم شمسایی که باید از ایشان هم تشکر کنم، مصاحبه‌ها را بین خودمان تقسیم و عکس‌های شهید را هم جمع‌آوری کردیم. پس از آن تمام مصاحبه‌ها پیاده‌سازی شد. ویرایش اولیه روی آن‌ها انجام گرفت، از تمام آن‌ها فیش تهیه شد و مشغول نگارش کتاب هستم.
وی در پایان از تلاش برای انتشار این کتاب تا پایان امسال خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه