30 درصد طلب زعفران‌کاران هفته جاری پرداخت می‌شود

30 درصد طلب زعفران‌کاران هفته جاری پرداخت می‌شود

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ درصد مبلغ خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی هفته جاری پرداخت می‌شود.


در طرح خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی که از آبان ماه آغاز شده بود و تا دهم آذر ماه ادامه پیدا کرد، زعفران‌کاران بخشی از محصول خود را به مراکز تعاون روستایی تحویل دادند.
بر اساس قرار اولیه باید ۳۰ درصد مبلغ اولیه پس از عیارسنجی محصول به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شد؛ ولی برخی از کشاورزان گفته‌اند که با گذشت یک ماه تا ۴۰ روز از زمان تحویل، هنوز مبلغ اولیه به حساب آنان واریز نشده است.
این موضوع موجب گلایه‌هایی بین کشاورزان و زعفران‌کاران شده است و از طرف دیگر آنان معتقدند این خرید باید استمرار داشته باشد تا مرهمی بر مشکلات زعفران‌کاران شود.
در شرایط فعلی که زمان برداشت زعفران به اتمام رسیده است، چشم زعفران‌کاران به درآمدشان است؛ موضوعی که با این تأخیر در پرداخت‌ها همخوانی ندارد.
رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کار خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی تا دهم آذر ادامه پیدا کرد و حدود یک تن و ۵۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد.
رضوی گفت: بر اساس قرار اولیه با کشاورزان ۳۰ درصد از مبلغ زعفران خریداری شده پس از ضبط، عیارسنجی و کارهای آزمایشگاهی به صورت نقدی پرداخت می‌شود و بقیه مبلغ زعفران نیز پس از سه ماه پرداخت خواهد شد.
وی در مورد گلایه کشاورزان خراسان ‌جنوبی از تأخیر در پرداخت مبلغ اولیه خرید زعفران ادامه داد: ۳۰ درصد مبلغ زعفرانی که از زعفران‌کار خریداری شده است، در هفته جاری پرداخت می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه