ضرورت تنوع در سبد انرژی و ذخیره‌سازی گاز

ضرورت تنوع در سبد انرژی و ذخیره‌سازی گاز

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد تنوع در سبد انرژی و ذخیره‌سازی گاز در کشور تأکید کرد.


به گزارش مهر، مصطفی نخعی اظهار کرد: رویه‌هایی برای استان‌ها در شرایط موجود تعریف شده که باید در همه استان‌ها رعایت شوند، اما بر پایه گزارش‌های موجود این رویه‌ها در استان‌های انتهای خط انتقال گاز رعایت می‌شود و در استان‌های بزرگ رعایت نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه ناترازی در بحث انرژی گاز وجود دارد، تصریح کرد: همه ۲۵۰ میلیارد مترمکعب تولید گاز کشور در سال مصرف می‌شود که اگر در سال‌های آینده مصرف گاز افزایش یابد شاهد ایجاد مشکلاتی در این زمینه خواهیم بود. برای رفع ناترازی فصلی گاز باید برنامه‌ریزی کنیم. منابع عمده انرژی در جنوب کشور است، اما مصرف عمده آن در شمال و شمال شرق بوده که ضعف در زیرساخت انتقال انرژی سبب ایجاد مشکلاتی در کشور شده است.
به گفته نخعی، براساس ظرفیت قانونی موجود باید خط انتقال انرژی به شرق کشور ایجاد و ذخیره‌سازی گاز هم در کشور انجام شود که در حال حاضر این ذخیره‌سازی در ایران حدود 5درصد است.نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اظهار گلایه‌مندی از بی‌توجهی دولت به موضوع تنوع‌بخشی سبد انرژی در بودجه ۱۴۰۲ گفت: در مجلس تلاش می‌کنیم مانند سال گذشته این موضوع در بودجه سال آینده تقویت و زمینه تنوع در سبد انرژی کشور فراهم شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه