بازار داغ اجاره باغ ویلاهای استخردار در روزهای سرد

جای خالی برخوردهای بازدارنده یا بی‌توجهی به مشکلات دیگران

بازار داغ اجاره باغ ویلاهای استخردار در روزهای سرد

در حالی که سوز بی‌سابقه سرمای زمستان و غول سیبری، بیشتر شهروندان مشهدی را خانه‌نشین کرده، بازار داغ اجاره روزانه ویلاهای خصوصی و حتی مجتمع‌های ویلایی منتسب به برخی دستگاه‌ها، گاز این شهر را می‌بلعد!


به گزارش قدس خراسان، در حالی که موضوع مصرف گاز در این سوز و سرمای بی‌سابقه مشهد، به بحرانی جدی تبدیل شده و مدرسه‌ها را به تعطیلی کشانده و بسیاری از کارکنان دستگاه‌های دولتی را خانه‌نشین کرده و ترس از قطع گاز، کابوس شهروندان در این شب‌های سرد شده، هستند عده‌ای که فارغ از همه این دغدغه‌ها، رؤیای روزهای گرم تابستان و سواحل مدیترانه را دارند!

واقعیت تلخ
آنچه خواندید، نه ادعا و نه خواب و خیال یک خبرنگار است. کافی است سری به سایت‌ها بزنید تا با مشاهده تبلیغات فراوان اجاره استخر در ویلاهای از ما بهتران به حال یک بام و دو هوای زمستان ۱۴۰۱ در مشهد گریه کنید.
چراغ استخرهای مجتمع ویلایی منتسب به شرکت برق، روشن است. گوشی را برمی‌دارم و شماره یکی از این آگهی‌ها را می‌گیرم. خانمی پشت خط می‌گوید: «7 بعدازظهر ویلا تحویل و ۵ بعدازظهر روز بعد باید تخلیه شود». با آب و تاب از ویژگی‌های ویلای استخردارش می‌گوید و ادامه می‌دهد: «گرمایش از کف و سوبلکس است. جکوزی و استخر ۵ در ٧، آب گرم و تصفیه دائمی دارد. نگران سلامت و بهداشت نباشید».
می‌گویم بچه کوچک دارم. وضعیت گرمایشش چطور است؟ خاطرجمع کشداری می‌گوید و باز هم با آب و تاب ادامه می‌دهد: «اتاق‌های بالا چون هم گرمایش از کف دارند و هم اسپیلت، کاملاً گرم است. به هیچ وجه نگران نباشید. اگر اسم ویلاهای بهارستان شرکت برق را شنیده باشید، خیلی مجهز و تمیزند!»
شماره بعدی را می‌گیرم. ابتدا مشغولی می‌زند و پس از مدتی مرد جوانی پاسخ می‌دهد: چند دقیقه بعد تماس می‌گیرم. هنوز صحبتش تمام نشده، صدایی با لهجه مشهدی می‌گوید: «نِ بِرار او باغ اجاره رفت». منتظر می‌مانم تا  خودش تماس بگیرد.

تضمین گرم در روزهای سرد!
همین ‌که جواب می‌دهم، می‌گوید: ویلا حاشیه جاده، فول امکانات، ٢ هزار و ۵۰۰ متر مساحت، ٢٢٠متر بنا، آب، برق، گاز شهری، شبی یک میلیون و دویست! مشتری‌های این چند شب هم راضیِ راضی بودند و گرمای استخر حسابی  در این سرما به تنشان چسبیده بود.
می‌گویم: از گرما مطمئن باشم؟ با تأکید ادامه می‌دهد: مثل خانه خودتان گرم است! می‌گویم: می‌خواهیم از سرما فرار کنیم. خانه‌مان سرد است... . خنده‌ای می‌کند و ادامه می‌دهد: این شب‌ها بیشتر مشتریانم خانواده با بچه کوچک هستند که هم از سرما فرار می‌کنند و هم تعطیلات می‌آیند. فقط سریع قطعی کنید. احتمالاً برای فردا یا پس فردا شب سریع اجاره می‌شود!
سراغ تماس بعدی با یکی از شماره‌های مجتمع ویلایی زیتون (منتسب به قضات) می‌روم. صدای زمختی می‌پرسد: چند نفرید؟ می‌گویم: پنج نفر. نوزاد هم داریم. شرایط گرمایش ویلا چطور است؟ با خونسردی می‌گوید: برای کی می‌خواهید؟ می‌گویم: برای قبل از تمام شدن این تعطیلات و دورکاری‌ها البته اگر اینترنت آنجا به راه باشد، مناسب ماست.
مکثی می‌کند و می‌گوید: وسط هفته شبی یک میلیون و 500، پنجشنبه ٢ میلیون و شب جمعه ٣ میلیون. گرمایش از کف کاملاً گرم! استخر و جکوزی با گرمایش از کف، هم آب گرم است هم زمین اطراف استخر. سانتیمتری سرما احساس نمی‌کنید! به شماره‌ها یکی‌یکی زنگ می‌زنم و با خودم می‌گویم کاش در سانت به سانت این شهر کمی بیشتر عدالت احساس می‌شد.
زیر لب با خود شعر شهریار را درباره زمستان زمزمه می‌کنم: زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان را/ ولیکن پوست خواهد کند ما یک‌لاقبایان را/ ره ماتم‌سرای ما ندانم از که می‌پرسد/ زمستانی که نشناسد در دولت‌سرایان را/ به دوش از برف بالاپوش خز ارباب می‌آید/ که لرزاند تن عریان بی‌برگ و نوایان را

خبرنگار: طاهره فجرداودلی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه