ساماندهی 989 کارتن خواب و متکدی در روزهای یخبندان مشهد

ساماندهی 989 کارتن خواب و متکدی در روزهای یخبندان مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به هوای سرد و طاقت‌فرسای مشهد ۹۸۹نفر بی‌سرپناه و متکدی و همچنین معتاد متجاهر در مشهد جمع‌آوری شدند.


مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: باتوجه به تقسیم وظایفی که در این حوزه وجود دارد شهرداری افراد بی‌سرپناه و متکدیان و پلیس و پایگاه‌های بسیج هم معتادان متجاهر را از سطح شهر با هدف کاهش بیماری‌ها، کاهش انتقال اعتیاد به نوجوانان و همچنین مسئولیت‌پذیرشدن خانواده‌ها، جمع‌آوری می‌کنند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: 250 نفر ظرفیت پذیرش را در شهرداری داریم و براین اساس در روزهای سرد در خانه سبز به صورت شبانه‌روزی و در روزهای غیر بارش و متعادل فقط شب‌ها پذیرای این افراد هستیم.
وی با بیان اینکه 99درصد از کارتن‌خواب‌ها معتاد هستند، گفت: معتادان به کمپ‌های ماده 16 برای ترک اعتیاد هدایت می‌شوند و سه تا 6 ماه از این مراکز استفاده می‌کنند که یک وعده غذای گرم، استحمام، نیازهای بهداشتی و درمانی، اجرای جشن در شب‌های میلاد و نمایش فیلم از برنامه‌‌های این مراکز است.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اگر مردم همکاری بیشتری داشته باشند، تلاش‌های ما در جهت کاهش و سرو سامان رساندن کارتن‌خواب‌ها به نتیجه بهتری می‌رسد.
مردم در صورت مشاهده متکدی در معابر، با شماره تلفن137 و در صورت مشاهده پاتوق‌های گروهی با مرکز 110 تماس بگیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه