نیروی انسانی پیشران انقلاب در مسجدها پرورش یافتند

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی مطرح کرد

نیروی انسانی پیشران انقلاب در مسجدها پرورش یافتند

حجت‌الاسلام پیروزمند با بیان‌اینکه عقبه انسانی پیشرانِ انقلاب اسلامی در مسجدها پرورش یافتند، گفت: مسجدها و ائمه جماعات در روشنگری و بصیرت‌افزایی برای آحاد افراد جامعه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نقشی مهم دارند و باید به جهاد تبیین اهتمام کنند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پیروزمند در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اثرگذار مسجد در جهاد تبیین، اظهار کرد: یک بخش مهم از جهاد تبیین یعنی بیان اعتقادات و آموزه‌های اسلامی، به صورت دائمی در مسجدها و توسط ائمه جماعات انجام می‌شود چراکه بیان معارف به نوعی صیانت فرهنگی در جامعه ایجاد می‌کند.
قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه اهتمام به جهاد تبیین نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: علاوه بر بیان معارف، نیاز است مسائل مهم کشور در جهاد تبیین به‌ویژه برای جوانان بیان شود چراکه امروز دشمن در جبهه فرهنگی تلاش می‌کند در راستای محاسبه تبلیغاتی خود عمل و نقطه ضعف‌ها را بزرگ و نقاط قوت را کوچک جلوه دهد و با دامن زدن به اختلافات، مردم را در برابر توطئه‌ها و هجوم تبلیغاتی سهل‌انگار و غافل کند. 
وی تأکید کرد: امروز این مسئله با ترکیبی شدن جنگ نرم دشمن پیچیدگی‌های بسیار پیدا کرده و نقش ائمه جماعات در روشنگری و بصیرت‌افزایی برای آحاد افراد جامعه بسیار مهم است.

سیاست‌ها و راهبردهای دشمن در تریبون مسجد تبیین شود
مدیر گروه فرهنگی دانشگاه دفاع ملی تأکید کرد: در حال حاضر ائمه جماعات با توجه به تریبون‌های رسمی که در اختیارشان است، وظیفه دارند علاوه بر آنکه سیاست‌ها و راهبردی‌های دشمن را بیان می‌کنند، راهبردها و راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را هم نشان دهند؛ مسجدها پایگاه مهم و مورداعتماد مردم هستند بنابراین امامان جماعت و هیئت امنای مساجد باید با احساس وظیفه و انگیزه برای تعالی، آگاه‌سازی و رشد مردم از این ظرفیت بهره ببرند.
مؤلف «مبانی و الگوی مهندسی فرهنگی» با اشاره به نقش اثرگذار مسجدها در برهه‌های حساس تاریخ، ابراز کرد: عقبه انسانی پیشران در جامعه و انقلاب توسط مسجدها و در مسجدها رشد و پرورش یافته‌اند. نقش اثرگذار مسجد در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و رزمایش مواسات و همدلی در بحران کرونا بی‌بدیل است و نشان از ظرفیت اثرگذار مسجد دارد.
وی با اشاره به کارکردهای مسجد در صدر اسلام و در تمدن نبوی، بیان کرد: همان‌طور که در آن عصر، خانه‌های خدا در محورهای مذهبی، اقتصادی و حمایت از محرومان خدمات قابل توجهی انجام دادند و مهد پرورش انسان‌های فرهیخته بودند، در تاریخ معاصر نیز توانستند در برهه‌های خاص سرنوشت‌ساز شوند.
حجت‌الاسلام پیروزمند با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: «مؤمن در مسجد، مانند ماهی در آب است»، خاطرنشان کرد: این یعنی در فرهنگ اسلامی مسجد مایه حیات انسان است و انسانی که با مسجد انس بگیرد، می‌تواند در مسیر عبودیت حرکت کند و اهل‌بیتی و جهادگر تربیت شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه