با «وی‌ای‌آر» به داوری جهانی برمی‌گردیم

تاج در کلاس دانش‌افزایی داوران:

با «وی‌ای‌آر» به داوری جهانی برمی‌گردیم

اختتامیه کلاس دانش‌افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتری و لیگ یکی در هتل آکادمی فوتبال تهران برگزار شد و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم گفت:مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا، جام جهانی است و در بخش داوری، درس‌های بزرگی برای ما بود و حتماً در کلاس به آن اشاره شده است. داوری در جام جهانی با وجود وی‌ای‌آر کم اشتباه بود.


​​​​​​​تاج همچنین گفت: داوران در مقایسه با بازیکنان و کادر فنی و سایر موارد، کمترین مزایا را دارند. برای فدراسیون فوتبال، نتایج تیم‌های ملی و داوری در اولویت هستند.به داوری ما انتقاد می‌شود اما این کلاس‌ها برای این است که از نظر کیفی آن را رشد دهیم. برای کمک داور ویدئویی تعداد کمی و بهترین‌ها را یعنی حدود ۷۰ یا ۸۰ نفر را آموزش می‌دهیم؛ زیرا فرصت کمی داریم. مطمئن باشید وی‌ای‌آردر آینده نزدیک می‌آید و این وظیفه ماست.
وی افزود:«بازیکن حق ندارد به داور اعترض کند و این فقط در کشور ما اتفاق می‌افتد. در این خصوص هم نباید فدراسیون، کمیته داوران و کمیته انضباطی به جان کسی بیفتند که از جیب خودش در این فوتبال هزینه کرده است. باید به مدیر باشگاه و باشگاه حق دهیم، هر چند که آن‌ها هم باید ادب را رعایت کنند. باید انتقاد به داوری را بپذیریم و استقبال کنیم. 
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: امیدوارم با حضور وی‎ای‎آر دوباره به جامعه آسیایی و جهانی برگردیم و آنچه تاکنون حذف شده را جبران کنیم. باید تلاش کنیم این اتفاق تا سه ماه آینده رخ دهد و آموزش آن هم خاتمه یابد. هر ورزشگاهی نتواند وی‌ای‎آر داشته باشد، داوران به ورزشگاهی می‌روند که این سیستم را داشته باشد.

 تیم ملی و داوران ویترین هستند
محمدرضا منصوری، کمک داور بین‌المللی ایران که در جام جهانی حضور داشت، پس از صحبت‌های تاج خطاب به او گفت: تیم ملی و داوران ویترین هستند. همان‌طور که تیم ملی دیده می‌شود، داوران هم باید دیده شوند. ما اکنون لباس زمستانی گرفته‌ایم. نکته‌ای که گفتید، کارشناسی بود. میراثدار دوره‌ای هستید که این تعداد داور زیاد اینجاست. از افشاریان و شما یک برنامه عملیاتی می‌خواهیم. ما نمی‌توانیم برای شروع وی‌ای‌آر کار را با ۸۰ نفر شروع کنیم؛ زیرا فقط کسانی می‌توانند که لایسنس داشته باشند. باید چارچوبی دیده شود که بسیاری حذف شوند. در جام ملت‌های بعد، فقط داوری می‌رود که گواهینامه وی‌ای‌آر داشته باشد. من، فغانی و ابوالفضلی در جام جهانی بعد نیستیم و همه باید از یکسری چیزها بگذریم. وی‌ای‌آر به درد من ۴۳ ساله نمی‌خورد و باید برای داوران جوان باشد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه