استحکام و قوت حداکثری مقاومت در فلسطین

در دیدار وزیر خارجه ایران با دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید شد

استحکام و قوت حداکثری مقاومت در فلسطین

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روز گذشته با سید حسن نصرالله در جریان آخرین تحولات مرتبط با روند سیاسی لبنان و موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور قرار گرفت. به گزارش قدس، وزیر امور خارجه در این دیدار بر اهمیت تلاش همه طرف‌های لبنانی به منظور تکمیل روند سیاسی در این کشور تأکید کرد و تسریع در روند انتخاب رئیس جمهور مبتنی بر توافق سیاسی همه طرف‌های لبنانی خارج از هرگونه مداخله و فشار خارجی را به نفع مردم لبنان و نیز منطقه دانست.


​​​​​​​ابعاد مختلف موضوع فلسطین، وضعیت گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر در این دیدار بود. در این دیدار، از استحکام و قوت حداکثری مقاومت در فلسطین و نیز انسجام و هماهنگی محور مقاومت در منطقه در مقابله با هرگونه شرارت احتمالی و تهدیدات ناشی از تحولات جدید سیاسی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اطمینان حاصل شد. تحولات سوریه و آخرین وضعیت روند مبارزه با تروریسم در برخی مناطق آلوده در این کشور، از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو بود. همچنین ابعاد مختلف روند سیاسی لبنان و نیز مسائل منطقه‌ای مرتبط با موضوع سوریه در این دیدار مورد مشورت قرار گرفت. سیدحسن نصرالله نیز در این دیدار در جریان تحولات اخیر ایران قرار گرفت و امیرعبداللهیان او را در جریان روند شکل‌گیری اغتشاشات اخیر و نقش برخی طرف‌های مشخص خارجی در دامن زدن و تحریک این اغتشاشات و شکست قطعی آن قرار داد. وزیر امور خارجه همچنین دبیرکل حزب‌الله لبنان را از آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران مطلع کرد. روند گفت‌وگوی ایران و عربستان و نیز تحولات یمن از دیگر موضوعات مهم مورد مشورت و تبادل نظر در این دیدار بود. 

امیرعبداللهیان با بشار اسد دیدار کرد
در ادامه این سفر منطقه‌ای، حسین امیرعبداللهیان ظهر روز گذشته با استقبال فیصل مقداد وزیرخارجه سوریه وارد این کشور شد. وزیرخارجه کشورمان بلافاصله راهی کاخ ریاست جمهوری سوریه شد و با بشار اسد دیدار و رایزنی کرد. در دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد ، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مهدی شوشتری دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  حضور داشتند. دراین دیدار ، طرفین در مورد آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه رایزنی و گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان همچنین عصر روز گذشته در ادامه سفر خود به دمشق ، با حضور در وزارت امورخارجه سوریه با «فیصل مقداد» همتای سوری خود دیدار و رایزنی کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه