افزایش 40برابری شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیر عامل سازمان فاوا با اشاره به استفاده از سامانه پهپادی درمنطقه 12 مشهد خبر داد

افزایش 40برابری شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز


​​​​​​​مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در نشست رسانه‌ای ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان، از حملات پیوسته سایبری علیه فعالیت‌های فاوا خبر داد و گفت: شاهد حملات سایبری هم از داخل و هم از خارج هستیم که در 6ماهه اخیر بیش از 200هزار حمله سایبری علیه این سازمان توسط همکاران ما شناسایی و خنثی شده است.
مهدی بدیع ‌فرخد همچنین در پاسخ به پرسش قدس درخصوص میزان شناسایی تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز به وسیله سامانه پهپادی فاوا اظهار کرد: این سامانه دو سال است به صورت آزمایشی در منطقه 12شهرداری اجرایی شده و معمولاً هر سه روز یک بار اقدام به تصویربرداری پهپادی از 5هزار هکتار از اراضی می‌کند که بیشتر ویلاسازی در آن منطقه انجام می‌شود و جزو مناطق پرتخلف در ساخت و ساز است.
وی ادامه داد: میزان شناسایی تخلفات ساخت و ساز در منطقه اجرای این طرح 40 برابر نسبت به شرایط سنتی افزایش یافته است که بی‌تردید در حوزه پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز نیز شاهد نوعی سرعت بخشیدن به این فرایند هستیم.
 مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد درباره خرابی برخی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت هم بیان کرد: در حال حاضر هزار و 50 دستگاه شارژ من‌کارت در شهر مشهد فعال است که از این تعداد 700 تا 800 دستگاه عامل شارژ در فروشگاه‌ها، دکه‌ها و سایر نقاط در دسترس مردم قرار دارد و در حال حاضر مشکلی درخصوص شارژ من‌کارت‌ها وجود ندارد.
 بدیع فرخد در خصوص کمبود من‌کارت در باجه‌های فروش نیز گفت: پس از مصوبه شورای شهر برای تشویق شهروندان به استفاده از من‌کارت و افزایش پرداخت نقدی، تقاضای من‌کارت به ‌یک‌باره چهار برابر و مدت کوتاهی تهیه من‌کارت با مشکل روبه‌رو شد؛ اما بلافاصله با افزایش توزیع، این مشکل برطرف شد.
وی با اشاره به اینکه قیمت تمام‌ شده هر من‌کارت حدود 60هزار تومان است، نیز افزود: این در حالی است که من‌کارت در باجه‌ها روزانه و با قیمتی کمتر از بهای تمام‌ شده توزیع می‌شود.
او همچنین در خصوص خاموش بودن تابلوهای الکترونیک سطح شهر اظهار کرد: برای افزایش ضریب امنیت، تابلوهای سطح شهر خاموش شده؛ اما ظرف ۱۰ روز آینده با تقویت سیستم، مشکل برطرف خواهد شد.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه به افزایش داده‌های شهرداری مشهد و نیاز به ایجاد دیتاسنتر جدید اشاره و اظهار کرد: بر همین اساس ساخت دیتاسنتر با توجه به پیش‌بینی نیاز آتی در دستور کار قرار گرفته و زمین آن تهیه ‌شده و در مرحله تأیید پدافند غیرعامل است.
وی همچنین درباره زیباسازی و تجمیع دکل‌های مخابراتی گفت: زیباسازی و تجمیع دکل‌های مخابراتی، ابتکار مشهد بود. در حال حاضر هزار و 350 سایت مخابراتی موجود روی هزار و 100 دکل جانمایی  که از این تعداد، 50 سایت زیباسازی شده است. 

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه