بیمارستان اکبر مشهد تخت خالی ندارد!

گزارش شبانه تیم خبری قدس از یک مرکز درمانی

بیمارستان اکبر مشهد تخت خالی ندارد!

با شروع فصل سرما و شیوع آنفلوانزای کودکان، وضعیت در بیمارستان تخصصی کودکان مشهد نامساعد شده است.


به گزارش خبرنگار قدس خراسان، خانواده‌ها برای بستری کودکان خود در بیمارستان اکبر دچار مشکل شده‌اند، شلوغی و معطلی خانواده‌ها در تریاژ بیمارستان اکبر به چشم می‌خورد و برای بستری حتی در اورژانس این بیمارستان معطلی چند ساعته رخ می‌دهد تا تختی خالی و کودک بیمار دیگری جایگزین مریض ترخیصی شود.
مشاهدات میدانی خبرنگار قدس خراسان نشان می‌دهد خانواده‌ها برای بستری کودکان خود در این بیمارستان دچار مشکل شده‌اند و حتی برای بستری در اورژانس چند ساعت معطل می‌شوند تا تختی خالی و کودک بیمار دیگری جایگزین مریض ترخیصی شود.
کودکان که عموماً تب شدید و علائم آنفلوانزا دارند حتی با وجود نامه دستور بررسی از سوی پزشک باید منتظر معاینه و تأیید دکتر تریاژ و سپس خالی شدن تخت بمانند، هر چند متصدی پذیرش می‌گوید دکتر این وقت شب نیست و همه دانشجویان پزشکی هستند که در بیمارستان حضور دارند. پیگیری خبرنگار ما از خانواده کودکان بستری شده حاکی از این است که در تأمین دارو و اسپری مورد نیاز کودک خود دچار مشکل شده‌اند و برخی مدعی هستند تا شهرها و استان‌های دیگر هم برای تأمین دارو رفته‌اند، البته منابع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی با تأیید کمبود دارو در این زمینه ماجرا را به کل کشور تعمیم می‌دهند و می‌گویند هفته گذشته اوج آنفلوانزای حاد کودکان را داشته‌ایم و اکنون وضعیت در بیمارستان اکبر مشهد خیلی مساعدتر از هفته گذشته است.
به گفته یکی از پزشکان که صاحب یک داروخانه در مشهد است اسپری‌های کودکان در داروخانه‌ها هم توزیع نشده است و همگی به بیمارستان اکبر مشهد اختصاص یافته‌اند اما سیل بیماران در حدی بوده که همچنان در این زمینه کمبود به چشم می‌خورد.  لازم به ذکر است پس از انتشار اولیه این گزارش در فضای مجازی فرماندار مشهد با حضور  در این مرکز، دستور  پیگیری مشکلات مطرح شده  را دادند.

خبرنگار: زنده‌روحیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه