افزایش ۱۱ درصدی بیماران سرپایی کرونا در مشهد

افزایش ۱۱ درصدی بیماران سرپایی کرونا در مشهد


​​​​​​​معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش بیش از ۱۱ درصدی موارد سرپایی کووید در بیمارستان‌ها به معنای به صدا در آمدن زنگ خطر موج هشتم بحران کروناست. دکتر شاپور بدیعی در جلسه قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: زنگ خطر موج هشتم به صدا در آمده و در گام بعدی افزایش بستری‌ها را شاهد خواهیم بود. بهترین کار برای بررسی وضعیت و آمادگی موجود این است که اقدامات یک ماه اخیر در موضوع آنفلوانزا مورد ارزیابی قرار گیرد تا میزان آمادگی‌مان برای موج هشتم مشخص شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در نظر داریم فعالیت‌های آموزشی را در سه بیمارستان امام رضا(ع)، قائم(عج) و شهید هاشمی‌نژاد داشته باشیم و در سایر بیمارستان‌ها تمرکزمان بر فعالیت‌های درمانی باشد.
در این جلسه دکتر سید جواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم تأکید کرد: یکی از نیازهای این روزها افزایش شیفت‌های کاری سامانه ۱۹۱ بوده و آمادگی داریم این حوزه را در شیفت کاری ۶ ساعته فعال کنیم. وی ادامه داد: در همین خصوص پیشنهاد می‌کنیم از ظرفیت مادران بارداری که دورکاری دارند، در پاسخ‌گویی‌های سامانه ۱۹۱ استفاده شود. با هماهنگی روابط عمومی، شرایط برقراری ارتباط با مردم در منزل برای آنان برقرار می‌شود و با این اقدام، آن گروه از مادران در محیط کار آسیب نمی‌بینند و هم خدمت مؤثری در منزل ارائه می‌دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه