کیان نیشابور بر لبه پرتگاه سقوط!

بررسی وضعیت نماینده فوتبال بانوان استان در لیگ برتر

کیان نیشابور بر لبه پرتگاه سقوط!

قصه رو به سقوط رفتن نمایندگان فوتبال خراسان رضوی به کیان نیشابور رسید؛ جایی که نماینده لیگ برتری فوتبال بانوان استان پس از دو فصل حضور در بین 10تیم سطح اول فوتبال کشور نتوانست جایگاهی درخور برای خودش دست و پا کند. اکنون که نیم فصل اول لیگ به پایان رسیده و هفته نخست نیم فصل دوم را پشت سرگذاشتیم، تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور با چهار امتیاز از 10 بازی، رده نهم جدول 10 تیمی لیگ را در اختیار دارد.


​​​​​​​شاگردان سهیلا جعفری با این شرایط و برای بقا در لیگ، چشم به روزهای آینده دارند. امیدواری که اتفاقاً در لیگ سال گذشته نیز با آن دست به گریبان بودند و سرانجام در لیگ برتر ابقا شدند.

بادرود؛ نقطه امید کیان
شاید بازی مقابل بادرود تهران؛ تنها تیم بدون پیروزی لیگ که عدد صفر برابر امتیازات این تیم در جدول رده‌بندی نقش بسته، در حال حاضر تنها روزنه امید کیانی‌ها برای رسیدن به روزهای بهتر باشد. بی‌شک بازی امروز قعرنشینان لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در نیشابور می‌تواند انگیزه نماینده خراسان رضوی برای بقا در لیگ را دوچندان کند. پیروزی کیان در بازی امروز افزون بر افزایش امتیازات آن‌ها به عدد هفت، می‌تواند شرایط را در جدول برای نیشابور در بازی‌های پیش رو بهبود بخشد؛ اما اگر کیان در این بازی امتیاز از دست بدهد، با توجه به بازی‌هایی که در پیش دارد، نمی‌توان چندان به بقای این تیم در لیگ برتر بانوان امید داشت. کیانی‌ها برای بقا محکوم به پیروزی در دو بازی برابر بادرود تهران و زارع باتری سنندج هستند؛ دو تیمی که مانند کیان در منطقه سقوط قرار دارند و در زمره تیم‌های فانوس به دست لیگ برتر فوتبال بانوان هستند.

هدف، بقا در لیگ است
سرمربی تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور درخصوص شرایط این تیم می‌گوید: امسال، سال دوم حضورمان در لیگ برتر است. تیمی کاملاً خصوصی هستیم که با تکیه بر بازیکنان جوان و بومی با تیم‌های مدعی و قدرتمندی که همه‌ امورشان حرفه‌ای اداره می‌شود، می‌جنگیم.
سهیلا جعفری در واکنش به این موضوع که با توجه به شرایط موجود چقدر به بقا امیدوارهستید، اظهار کرد: قبول دارم که ماندن در لیگ در حال حاضر سخت شده؛ ولی ما می‌توانیم با دو پیروزی، بیشتر راه را برویم و به هدفمان که ماندن در لیگ است، برسیم همان طور که سال گذشته این اتفاق افتاد و ماندیم.
وی با اشاره به اینکه کیان نماینده فوتبال استان است نه فقط نماینده نیشابور، بیان کرد: نکته‌ای که مسئولان ما نباید از یاد ببرند این است که کیان، نماینده فوتبال بانوان استان در لیگ برتر است نه فقط نیشابور؛ اما متأسفانه این نگاه وجود ندارد و هیچ حمایتی از طرف مسئولان استانی نمی‌شویم. سال پیش می‌خواستیم امتیاز تیم را واگذار کنیم؛ ولی مدیر کل ورزش و جوانان اجازه نداد این اتفاق بیفتد. ما هم خیلی راغب هستیم تیم جای دیگری نرود؛ اما باید حمایت شویم و دلگرم به ادامه راه.

آقای اصولی کجا ایستاده‌اید؟
جعفری افزود: آقای اصولی ابتدا که به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان آمده بود، در جلسه‌ای با مربیان گفت دوست دارم شما ظرفیت خودتان را نشان دهید تا پس از آن ما از شما حمایت کنیم. آقای اصولی! شما الان کجایید؟ ما ظرفیت خودمان را در بالاترین سطح که رسیدن به لیگ برتر بود، نشان دادیم. شما کجای این داستان قرار دارید و برای نماینده لیگ برتری فوتبال بانوان چکار کرده‌اید؟
وی درخصوص بازی امروز کیان که برابر بادرود تهران برگزار خواهد شد و مشکلاتی که ورزشگاه انقلاب نیشابور برای میزبانی این بازی دارد، گفت: بازی برابر بادرود برای ما اهمیت بالایی دارد؛ چرا که با پیروزی در این بازی می‌توانیم به آینده امیدوارتر شویم؛ اما درباره زمین بازی هم باید بگویم به دلیل بازسازی پیست تارتان زمین انقلاب، برگزاری مسابقه و تمرین در این زمین ممنوع شده بود که با رایزنی انجام شده برای این بازی مشکلی نداریم و می‌توانیم در این زمین از بادرود میزبانی کنیم.

نگاه فرا استانی به کیان
رئیس هیئت فوتبال نیشابور نیز با ابراز امیدواری به بقای نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال بانوان، گفت: تلاش‌های زیادی انجام شده تا حمایت‌ها از کیان برای ادامه لیگ بهتر و بیشتر شود؛ اما هنوز چنان که باید و شاید جواب نگرفته‌ایم. حسین شهرآبادی ادامه داد: به دلیل اینکه در حال حاضر تیم فوتبال بانوان کیان نیشابور تنها تیم لیگ برتری فوتبال هم بین آقایان و هم بین بانوان شرق کشور است، باید این تیم را فراشهرستانی و حتی فرااستانی دانست و برای بقای آن هر کاری که می‌شود، انجام داد. کیان در این سال‌ها سبب ارتقای فوتبال بانوان نیشابور و استان شده و در بالاترین سطح فوتبال کشور ایستاده است که باید مورد حمایت قراربگیرد. فولاد نیشابور به عنوان یک قطب اقتصادی می‌تواند کمک خوبی باشد همان طور که تا اینجا کمک کرده و بقیه صنایع نیز به همین ترتیب کمک کنند تا شرایط برای بقای کیان فراهم شود.
وی همچنین اظهار کرد: چنانچه کیان در لیگ باقی بماند، چاره‌ای جز تحول در بدنه کادر فنی و تقویت این تیم نیست. خانم جعفری و آقای شکیبا به عنوان سرمربی و مدیر عامل باشگاه به تنهایی نمی‌توانند ازعهده کار برآیند و باید قدری حرفه‌ای‌تر به موضوع اداره باشگاه و تیم نگاه شود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه