پیشرفت ۲۵درصدی طرح تأمین آب مشهد

پیشرفت ۲۵درصدی طرح تأمین آب مشهد


​​​​​​​مجری طرح ویژه تأمین آب مشهد شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: خط انتقال اضطراری تأمین آب شرب مشهد از غرب این شهرستان اکنون از پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی برخوردار است.
علی عبداللهی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح انتقال آب از غرب شهرستان مشهد، از شهریورماه امسال با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و کسری آب شرب در مشهد، طرح انتقال آب از منابع آبی غرب شهرستان مشهد از اسلام‌آباد تا کورده و مخزن آب و برق این کلانشهر به منظور تأمین کسری نیاز آبی مشهد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست.
عبداللهی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری از خط انتقال ۴۸ کیلومتری طرح مزبور اجرا شده است و با اجرای آن 3هزار و ۱۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت آب شرب مشهد افزوده می‌شود.
مجری طرح ویژه تأمین آب مشهد شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: بخش اول این خط به طول ۳۰ کیلومتر تا پایان سال جاری و تمام پروژه تا پایان نیمه اول سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی در خصوص پیشرفت فیزیکی طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور نیز گفت: این طرح با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که البته شرایط جوی در زمستان تا حدودی روی پیشرفت این پروژه تأثیرگذار است.
هم ‌اکنون بیش از ٩٨ درصد حوزه شهرستان مشهد و ٩۵ درصد پهنه خراسان رضوی درگیر خشکسالی است. در تابستان امسال ۱۶ شهر استان از لحاظ تأمین آب در شرایط قرمز قرار داشتند و میزان مصرف آب در استان از تولید آن پیشی گرفته است.
همچنین ۹۹۲ روستای خراسان رضوی امسال با بحران کم‌آبی مواجه هستند که از این تعداد ۳۸۶روستا در وضعیت قرمز، ۳۰۰ روستا در وضعیت نارنجی و ۳۰۶ روستا در شرایط زرد قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه